• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 8 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99272
+
-

تعقیب و گریز پلیس برای دستگیری مسافرکش‌های قلابی


3عضو یک باند تبهکاری که وانمود می‌کردند مسافرکش هستند شهروندان را به‌عنوان مسافر سوار خودروی‌شان می‌کردند که نقشه زورگیری از آنها را در سر داشتند.
به گزارش همشهری، از چندی قبل به‌دنبال وقوع چندین مورد زورگیری در غرب تهران مأموران کلانتری 119مهرآباد برای شناسایی عاملان این زورگیری‌ها به تکاپو افتادند. زورگیری‌ها اغلب در محدوده میدان آزادی، بزرگراه‌های آیت‌الله سعیدی، لشگری، محمدعلی جناح و صادقیه اتفاق می‌افتاد. تبهکاران که وانمود می‌کردند مسافرکش هستند شهروندان را به‌عنوان مسافر سوار خودروی‌شان کرده و در ادامه با تهدید چاقو اموال‌شان را سرقت می‌کردند.
شواهد نشان می‌داد مسافرکش‌های قلابی 3نفر هستند که طعمه‌های‌شان را با یک خودروی پژو پارس نقره‌ای سوار می‌کنند. معمولا یکی از آنها که روی صندلی عقب نشسته بود بعد از آنکه مسافر سوار می‌شد در محلی خلوت با چاقو شروع به تهدید می‌کرد و با همدستی 2نفر دیگر پول، گوشی موبایل، کارت عابربانک و وسایل با ارزش مسافران را سرقت می‌کرد. مأموران در قالب چند تیم به‌صورت آشکار و نامحسوس گشت‌زنی‌های خود را در مکان‌هایی که ممکن بود زورگیران در آنجا حضور داشته باشند آغاز کردندتا اینکه سرانجام شامگاه شنبه ششم اردیبهشت مأموران تیم گشتی کلانتری 119مهرآباد خودروی متهمان را شناسایی کردند و به آنها دستور ایست دادند اما با فرار آنها تعقیب و گریز در خیابان‌های شهر آغاز شد. درحالی‌که مأموران کلانتری در تعقیب متهمان بودند درخواست نیروی کمکی کردند و به این ترتیب خودروی متهمان در زیرگذر اتوبان آیت‌الله سعیدی متوقف شد و 2نفر از متهمان دستگیر و سومین نفر موفق شد فرار کند.
دستگیرشدگان که 20و 21ساله هستند در بازجویی‌های مقدماتی به زورگیری از شهروندان اعتراف کردند. مالک خودرو گفت: 8روز قبل پژو پارس نقره‌ای رنگ را خریدم و در این مدت با همدستی 2 نفر از دوستانم در محدوده میدان آزادی، بزرگراه‌های آیت‌الله سعیدی، لشگری، محمدعلی جناح و صادقیه سرقت می‌کردیم. سرهنگ کیومرث حسنوند، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت در این‌باره گفت: تاکنون 15نفر از شاکیان 2 متهم دستگیر شده را شناسایی کرده‌اند و تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید