• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 4 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98994
+
-

تبادل نظر شهردار تهران با مسئولان شهری استانبول و مسقط

حناچی: در شرایط شیوع کرونا برای تعطیلی پایتخت شتاب‌زده تصمیم نگرفتیم

شهردار
تبادل نظر شهردار تهران با مسئولان شهری استانبول و مسقط



شهردار تهران در گفت‌وگوی مجازی با شهردار استانبول اظهار کرد که اتوبوسرانی و متروی تهران در شرایط قرنطینه با حدود ۱۹درصد ظرفیت کار می‌کرد. در شرایط حاد کرونایی برای تعطیلی پایتخت شتاب‌زده تصمیم نگرفتیم. تقریبا همه پارک‌های شهر را تعطیل کردیم و امکان تردد بین شهرها هم به حداقل رسیده بود. به گزارش همشهری، «پیروز حناچی» گفت: اگر تعطیلات فروردین نبود شاید به‌راحتی امکان‌پذیر نبود که شهر را به‌طور کامل تعطیل کنیم. «اکرم امام اوغلو» نیز با بیان اینکه استانبول هنوز به اوج بحران نرسیده، از 2هزار مرگ‌ومیر در این شهر بر اثر ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: روزهای اوج ممکن است در ابتدای ‌ماه «می» باشد، اما از اول ‌ماه فوریه شهرداری استانبول اطلاع‌رسانی را درباره حفاظت شخصی و فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز کرده است. متأسفانه مشکلی که در استانبول وجود دارد این است که شهرداری خواستار تعطیلی شهر است، اما دولت این را نمی‌پذیرد و این یک مشکل بزرگ است. پس باید تجریبات خود را به اشتراک بگذاریم و استانبول کاملا آماده همکاری در همه زمینه‌ها برای مقابله با این همه‌گیری است. پیروز حناچی در دیدار مجازی با «محسن بن محمد بن علی الشیخ» شهردار مسقط نیز گفت: مردم ایران، در سال‌های جنگ و بعد از جنگ تجربیات زیادی را در مقابله با تحریم قدرت‌های بزرگ پشت سر گذاشته‌اند اما معمولا کشورها در بحران‌های طبیعی مثل زلزله و سیل بدون چشمداشت به همدیگر کمک می‌کنند.
 شهردار مسقط هم درباره کرونا در مسقط اظهار کرد: «در ابتدای بروز بحران کمیته عالی نظارت توسط پادشاه شکل گرفت و شهرداری هم در این جلسات شرکت می‌کرد. تاکنون در عمان حدود ۱۵۰۳نفر مبتلا شناسایی شده‌اند و 8نفر هم که بیشترشان کارگران خارجی ساکن در عمان بودند جان خود را از دست داده‌اند. مسقط 2هفته است که کاملا تعطیل و مرزهای عمان هم بسته شده است و هیچ ورود و خروجی به عمان و به‌ویژه به شهر مسقط انجام نمی‌شود.» به گفته او در مسقط فقط رستوران‌ها به‌صورت بیرون‌بر غذا به فروش می‌رسانند و تنها صنف دیگر فعال، جایگاه‌های سوخت هستند و بقیه شهر در تعطیلی کامل است. او ادامه داد: «عمان تمام اماکن مذهبی را تعطیل کرده و مساجد تعطیل هستند و به‌احتمال زیاد تا انتهای ‌ماه رمضان این شرایط تعطیلی را ادامه خواهد داد.»

جلسه مجازی پکن و خواهرخوانده ها
شهرداری پکن با نمایندگان شهرهای خواهرخوانده این شهر جلسه‌ای مجازی با هدف تبادل تجربیات خود در مقابله با ویروس کرونا، چگونگی مدیریت بهداشت و درمان و همینطور کسب و کارهای اقتصادی و تجاری به‌منظور کنترل و مهار این ویروس برگزار کرد که نماینده ایران زهیر صباغ پور، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران بود.
به گزارش شهرنوشت، مقامات پکن همبستگی بین‌المللی را قوی‌ترین سلاح برای مبارزه با کووید-19عنوان کردند و از شهرهای خواهرخوانده خود خواستند تا تجارب خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.
شهرهای تهران، لندن، آمستردام، پاریس، سئول، برلین، بلگراد، آتن، بروکسل، بوداپست، مسکو، توکیو، ریودوژانیرو، برزیلیا و جاکارتا در این جلسه مجازی حضور داشتند.
حضور نماینده شهرداری تهران به‌عنوان خواهرخوانده پکن و یکی از کلانشهرهای مهم و دارای تجارب برتر در حوزه کنترل و درمان اپیدمی کروناویروس با هدف ارتقای همکاری‌ها و تعاملات علمی و عملی 2کشور مورد استقبال میزبان قرار گرفت. 
در این جلسه مجازی، مدیر مرکز بهداشت جهانی مبارزه با کرونا در پکن، رئیس بیمارستان دیتان پکن، معاون کمیسیون توسعه و اصلاحات شهرداری پکن، معاون کل امور بین‌الملل شهرداری پکن و رئیس بخش اورژانس بیماری‌های عفونی بیمارستان پکن حضور داشتند و تجارب خود را در 3 موضوع کنترل و پیشگیری، درمان و مدیریت کسب و کارها در زمان اپیدمی تشریح کردند.
 این جلسه فرصت مناسبی را برای ارتقای همکاری‌ها و تعاملات 2کشور در زمینه روش‌های مهار بیماری کرونا و نیز زمینه‌سازی‌ برای همکاری‌های عملی 2 شهرداری پکن و تهران ایجاد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید