• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 2 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98798
+
-

دورخیز برای عقبگرد

افشین پیروانی روز گذشته اتهاماتی به قلعه‌نویی زد که بعید به‌نظر می‌رسد توسط سرمربی سپاهان بدون پاسخ بماند

بهروز رسایلی

این روزها یک‌بار دیگر شایعه بازگشت مهدی رحمتی به استقلال بر سر زبان‌ها افتاده و لحن ملایم حسین حسینی هنگام یاد کردن از او، به این شایعات دامن زده است. حسینی که با لایو اینستاگرام باشگاه مصاحبه می‌کرد، از رحمتی به‌عنوان الگوی خودش نام برد. این در حالی است که دو طرف همین تازگی‌ها یک جدل تند اینستاگرامی را پشت سر گذاشتند. بنابراین بخشی از هواداران گمان می‌کنند این می‌تواند یک نقطه عطف برای بازگشت کاپیتان به اردوگاه آبی‌ها باشد؛ یک تصور غلط و زیانبار. البته که رحمتی گلر بسیار خوبی است و اسمش هم در تاریخ استقلال ماندگار خواهد بود، اما آیا واقعا بالاخره یک روز، یک جا نباید زمان عبور از بازیکنان فرا برسد؟ روشن نیست آنچه این روزها در مورد بازگشت احتمالی رحمتی می‌شنویم فقط ریشه در دنیای شایعات هواداری دارد یا واقعا مسئولان باشگاه دنبال عملی کردن این جریان هستند؛ هر چه هست، بعید به‌نظر می‌رسد پشت این حرف‌وحدیث‌ها نشانی از رستگاری وجود داشته باشد.

  سراشیبی 40سالگی
مهدی رحمتی فصل آینده دقیقا 40 ساله می‌شود و همینطوری هم عقد قرارداد یک باشگاه بزرگ با بازیکنی در این سن و سال، نادر و عجیب است. اگر رحمتی به استقلال برگردد، چهارمین دوره حضورش در این تیم را پشت سر خواهد گذاشت. او قبلا در 3 دوره مختلف از سنگر آبی‌ها حفاظت کرده است. 2 دوره اول برای رحمتی 2 قهرمانی لیگ برتر به همراه داشت؛ یکی در لیگ پنجم و یکی در لیگ دوازدهم. با این حال دوره سوم و آخر حضور رحمتی در استقلال که از دو دوره قبلی طولانی‌تر هم شد، خالی از این دستاورد مهم بود. او این بار از لیگ پانزدهم، برای 4 فصل متوالی در استقلال باقی ماند، اما با این تیم قهرمان نشد. رحمتی در فصول یازدهم تا سیزدهم (3 فصل)، مجموعا در 94بازی برای استقلال به میدان رفت و 48بار کلین‌شیت کرد، درحالی‌که این دوره آخر طی فصول پانزدهم تا هجدهم (4 فصل) 74بار درون دروازه استقلال قرار گرفت و تنها موفق به ثبت  36 کلین‌شیت شد. این یعنی هم تعداد بازی‌های رحمتی کاهش پیدا کرد و هم نسبت کلین‌شیت‌های او کمتر شد. این اما همه ماجراهای رحمتی طی آخرین دوره حضورش در استقلال نبود؛ چه اینکه این مرتبه حرمت کاپیتان هم خدشه برداشت، تماشاگران علیه‌اش شعار دادند و گلر رقیبش علیه او موضع گرفت. هنوز ویدئوی مربوط به مشاجره رحمتی با یکی از بوقچی‌های استقلال در پایان داربی نوروز 98 در فضای مجازی موجود است؛ آنجا که گلر استقلال داشت خودش را از اتهام تغییر دادن پنالتی‌زن استقلال تبرئه می‌کرد. حالا او به این تیم برگردد که چه بکند؟ آیا واقعا جا و مجالی برای بازگشت هست؟

 خاطره‌باز یا خاطره‌ساز؟
شاید برای خود رحمتی و مجموعه استقلال بهترین راه این باشد که خاطرات مشترک را فراموش کنند و به آینده‌ای متفاوت بیندیشند. استقلال همیشه یک تیم گلرساز بوده؛ تا جایی که به‌عنوان مثال وحید طالب‌لو در 21سالگی درون دروازه این تیم ستاره شد. بنابرین امروز هم می‌توان میدان را در اختیار سنگربانان جوان‌تر قرار داد. بسیاری بر این باورند که حسین حسینی بعد از آنکه بدون رقیب شد افتی مقطعی را تجربه می‌کند؛ درصورت صحت این فرضیه، آیا بهتر نیست استقلالی‌ها به جای بازگرداندن رقیب قدیمی حسینی، رقبایی جدید و آینده‌ساز برای او دست و پا کنند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید