• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98575
+
-

دزدان اول کمک می‌خواستند سپس سرقت می‌کردند

دزدان اول کمک می‌خواستند سپس سرقت می‌کردند


3پسر و یک دختر جوان اعضای باند زورگیری بودند که در بزرگراه آزادگان تهران از خودروهای عبوری کمک می‌خواستند تا بتوانند نقشه سرقت از آنها را عملی کنند.
به گزارش همشهری، عصر 27فروردین، مأموران کلانتری تهرانسر هنگام گشتزنی در بزرگراه آزادگان متوجه 4پسر و دختر جوان شدند که سوار بر 2موتورسیکلت بودند. آنچه باعث شد مأموران به این افراد مشکوک شوند، پلاک مخدوش موتورسیکلت‌ها بود و به همین دلیل مأموران هر دوی آنها را متوقف کردند و به تحقیق از سرنشینان آنها پرداختند. موتورسواران پاسخ درستی به سؤالات مأموران نمی‌دادند و این مسئله شک پلیس را بیشتر کرد و وقتی مأموران به بازرسی بدنی آنها پرداختند 5گوشی موبایل و تعدادی چاقو کشف کردند. تیم گشت کلانتری که حدس می‌زد 4جوان مرموز زورگیر هستند از مرکز درخواست کمک کرد و با حضور تیم کمکی، هر 4 دختر و پسر جوان دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. همزمان مأموران به بررسی گوشی‌های کشف شده از متهمان پرداختند و معلوم شد که همه گوشی‌ها سرقتی هستند. با شروع بازجویی از متهمان، آنها اعتراف کردند که بچه محل هستند و هفته‌ای یک‌بار برای زورگیری از شهرستان رباط‌کریم به تهران می‌آمدند. یکی از آنها در تشریح شگردشان گفت: من به همراه این خانم(یکی از متهمان) در کنار بزرگراه می‌ایستادیم و مدعی ‌می‌شدیم که بنزینمان تمام‌شده و از رانندگان خودروهای عبوری کمک می‌خواستیم. به محض اینکه خودرویی در کنار اتوبان توقف می‌کرد و راننده پیاده می‌شد، 2همدست دیگرمان که پشت شمشاد‌ها مخفی شده بودند وارد صحنه می‌شدند و با تهدید چاقو گوشی موبایل و اموال با ارزش راننده مورد نظر را سرقت می‌کردند. پس از آن هم سوار موتورها می‌شدیم و فرار می‌کردیم. سرهنگ محمود مالمیر، رئیس‌کلانتری 150تهرانسر با بیان این خبر گفت: با شناسایی تعدادی از مالباختگان گوشی‌های کشف شده از متهمان به آنها بازگردانده شد و پرونده هر 4متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. 
شهروندانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای طرح شکایت و پیگیری پرونده‌شان به کلانتری 150تهرانسر مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید