• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98577
+
-

دزد دستگاه تشخیص کرونا به دام افتاد

کوتاه از حادثه
دزد دستگاه تشخیص کرونا به دام افتاد


سارق دستگاه 7میلیارد تومانی تشخیص کرونا از یک مجتمع پزشکی در نجف‌آباد اصفهان، کسی نبود جز نگهبان اخراجی مجتمع.
به گزارش همشهری، چند روز پیش به مأموران پلیس شهرستان نجف‌آباد اصفهان خبر رسید که دزدان به یک مجتمع پزشکی در این شهر دستبرد زده و 2قطعه سخت‌افزاری مهم از دستگاه تشخیص کرونا به ارزش 7میلیارد تومان را به سرقت برده‌اند. به‌دنبال این تماس، تیمی از مأموران راهی محل سرقت شدند و تحقیقات برای شناسایی دزدان آغاز‌شد.
بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که قطعات سرقت شده، قطعات سخت‌افزاری راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی دانگل بود که از آن در تشخیص مبتلایان به بیماری کرونا استفاده می‌شد. از سوی دیگر معلوم شد که سرقت از سوی فردی صورت گرفته که آشنایی کاملی با مجتمع داشته و به راحتی وارد آنجا شده و یکراست سراغ دستگاه مورد نظر رفته و آن را به سرقت برده است. با این اطلاعات، تحقیقات مأموران روی افرادی که به آنجا رفت‌وآمد داشتند متمرکز شد، اما سرنخی به‌دست نیامد. در ادامه مأموران متوجه شدند که این مجتمع یک نگهبان داشته که مدتی قبل از آنجا اخراج شده بود و احتمال داشت که وی در ماجرای سرقت نقش داشته باشد. بررسی‌ها روی این فرد تمرکز یافت و در ادامه اطلاعاتی به‌دست آمد که نشان می‌داد سارق میلیاردی کسی جز نگهبان اخراجی نیست.
سرهنگ محمدحسین باباکلانی، رئیس پلیس نجف‌آباد اصفهان گفت: دستور بازداشت این مرد صادر شد و مأموران در ادامه بررسی‌ها محل زندگی او را شناسایی کردند. وی ادامه داد: با دستگیری این فرد، محل زندگی وی مورد بازرسی قرار گرفت و 2 قطعه سرقت شده از آنجا کشف شد. به این ترتیب متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت اعتراف کرد که با توجه به اطلاعی که از ارزش این قطعات داشته نقشه سرقت آنها را کشیده و قصد فروش قطعات را داشته که گرفتار شده است. با اعترافات این مرد، برای او قرار قانونی صادر شد و پرونده‌اش در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید