• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 4 مهر 1403
کد مطلب : 235742
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/98554
+
-

‌افرادی در دولت با پرداخت تسهیلات مسکن مخالف هستند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور در نخستین فرصت جلسه شورای‌عالی مسکن را برگزار کند، گفت: متأسفانه در‌ماه اخیر متوجه شدیم برخی از ارکان دولت با پرداخت تسهیلات مسکن مخالف هستند و این رویکرد بر روند ساخت خانه در آینده تأثیرگذار خواهد بود.
محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به کندی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: یکی از دلایل کندی روند ساخت مسکن عدم‌پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها است. هم‌اکنون بانک‌ مرکزی به بانک‌ها اجازه پرداخت تسهیلات نمی‌دهد و به نوعی بانک‌ها از سوی بانک مرکزی قفل شده‌اند.
این نماینده مردم در مجلس‌ با انتقاد از عدم‌پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها عنوان کرد: بخشی از پروژه‌های ساخت مسکن تا حدودی پیشرفت فیزیکی داشته که به‌دلیل عدم‌پرداخت تسهیلات، متوقف مانده و یا روند ساخت کند شده است اما این امر به معنی تغییر سیاست‌های دولت در حوزه مسکن نیست. بانک‌ها براساس تکالیف قانونی خود عمل نمی‌کنند و وزارت اقتصاد براساس قانون باید آنها را جریمه ‌ و مالیات اخذ کند. اما متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: دولت هنوز بر موضوع مسکن مسلط نیست و تاکنون جلسه شورای‌عالی مسکن نیز تشکیل نشده است. لذا سیاست دولت در حوزه مسکن شفاف و مشخص نیست. از رئیس‌جمهور درخواست دارم در نخستین فرصت پس از سفر به نیویورک جلسه را برگزار و مواضع خود را درباره این مسئله مهم مطرح کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید