• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 فروردین 1399
کد مطلب : 98445
+
-

تکمیل علامت‌گذاری در مترو

تکمیل علامت‌گذاری در مترو

علامت‌گذاری متروی تهران به‌منظور رعایت فاصله اجتماعی تکمیل شد. به گزارش همشهری، فرنوش نوبخت گفت: کار نشانه‌گذاری برای رعایت فاصله اجتماعی در کمتر از یک‌هفته به‌اتمام رسید و دلیل اینکه این کار تا به امروز طول کشید تعطیلی مشاغل چاپخانه برای چاپ برچسب بود و همین امر موجب تأخیر در نصب علائم شد. او تصریح کرد: در هفته گذشته با افزایش نسبی مسافر روبه‌رو شدیم، ما برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان از همه ظرفیت مترو استفاده کرده و هیچ‌یک از قطارهایمان را در پارکینگ‌ها متوقف نکرده‌ایم تا از ازدحام مسافری در ایستگاه‌های خطوط هفتگانه جلوگیری کنیم. 

رکورد کاهش سرفاصله در خط۲ 
همزمان با کاهش نیم‌دقیقه‌ای سرفاصله حرکت قطارها در خط۲ مترو امروز رکورد این سرفاصله به 3دقیقه می‌رسد. به‌گزارش همشهری، هم‌اکنون سرفاصله حرکت قطار در خط2 مترو، ۳.۵دقیقه است، اما از امروز (شنبه) براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سرفاصله حرکت قطارها در این خط کاهش یافته و به 3دقیقه می‌رسد. کاهش سرفاصله حرکت قطارها به 3دقیقه کارآسانی نیست، چراکه برای کاهش نیم‌دقیقه، باید چهار رام قطار به خط۲ اضافه می‌شد. خط۲ مترو از همه خطوط شلوغ‌تر است، چراکه به خط۵ یعنی مسیر کرج متصل است و این موجب ازدحام چندبرابری مسافران در این خط شده است.

پرداخت ۱۴۳میلیاردتومان به متروی تهران
دومین یارانه صرفه‌جویی سوخت به میزان ۱۴۳میلیارد تومان با حمایت وزارت نفت به متروی تهران پرداخت شد. به‌گزارش همشهری، دومین یارانه صرفه‌جویی سوخت به مبلغ ۱۴۳میلیارد تومان در حالی به متروی تهران پرداخت شده که نخستین یارانه صرفه‌جویی سوخت اوایل اسفندماه پارسال به مبلغ ۱۳.۴میلیارد تومان به این مجموعه پرداخت شد. به این ترتیب با حمایت وزارت نفت در 2‌ماه اخیر، 2مرحله یارانه صرفه‌جویی سوخت درمجموع به میزان بیش از ۱۵۶میلیارد تومان به متروی تهران پرداخت شده است. در مسیر اجرایی‌شدن قراردادهای طرح توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری، نخستین مرحله یارانه صرفه‌جویی سوخت مربوط به 3‌ماه دوم سال۹۸ (در ذیل ماده۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر) به میزان ۲۰.۸میلیارد تومان، اوایل اسفندماه سال۹۸ به متروی تهران و 4کلانشهر شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز پرداخت شد که در این میان، سهم متروی تهران حدود ۱۳میلیارد تومان بود. مرحله دوم پرداخت به متروی تهران به مبلغ ۱۴۳میلیارد تومان در حالی محقق شده که پیش‌تر شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از ارسال درخواست تخصیص این مبلغ به سازمان برنامه و بودجه خبر داده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید