• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 28 فروردین 1399
کد مطلب : 98418
+
-

داستان مردی که می‌خواهد مدیر شود

4نکته درباره گفت‌وگوی وریا غفوری با اینستاگرام باشگاه استقلال

داستان مردی که می‌خواهد مدیر شود

بخش زیادی از گفت‌وگوی وریا غفوری با اینستاگرام رسمی باشگاه استقلال بیش از آنکه یک گفت‌وگوی جدی باشد، سرگرم‌کننده بود. با وجود این کاپیتان استقلال لابه‌لای مرور خاطراتش و صحبت‌کردن درباره بهترین گل‌هایی که زده و بدترین پنالتی‌هایی که خراب کرده، چند حرف مهم زد:
 1-  گفت‌وگو‌کننده که محمد نوری‌فر، مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال بود، از وریا نظرش را درباره حرف‌های سعادتمند، مدیرعامل جدید باشگاه پرسید. وریا جواب داد: «امیدوارم این صحبت‌ها به عمل تبدیل شود.‌ ای‌کاش مدیران استقلال به اندازه‌ای می‌ماندند تا بتوانیم کار آنها را قضاوت کنیم. از روزی که من آمده‌ام، هر سال مدیریت تغییر کرده و امسال بیش از همیشه شاهد تغییرات بودیم.» او در جایی دیگر از مصاحبه هم با اشاره به حجم زیاد تغییرات در باشگاه استقلال گفت اتفاقاتی که سال98 برای این باشگاه افتاده، هر 200سال یک‌بار ممکن است در یک باشگاه حرفه‌ای بیفتد.
 2-  آنگونه که مجری گفت، برخی از هواداران استقلال از وریا پرسیده بودند که آیا درست است که بازیکن یا سرمربی تیم در کارهای مدیریتی باشگاه دخالت کند. این سؤال مشخصا طعنه‌ای بود به پست‌های اینستاگرامی گاه و بیگاه وریا غفوری و فرهاد مجیدی و البته مصاحبه‌هایی که آنها درباره ترکیب هیأت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه کرده بودند.
وریا در پاسخ گفت: «اگر شرایط نرمال باشد و ساختار به‌درستی کار کند، هیچ مربی و بازیکنی نباید در امورات باشگاه دخالت کند، اما وقتی می‌بینیم در باشگاه خود ما کارها پیش نمی‌رود و مشکلات زیادی وجود دارد، بازیکنان صحبت می‌کنند.»
3-  یکی از معاونان سابق باشگاه استقلال، یک‌بار تلاش کرد وریا غفوری و چند بازیکن سرشناس دیگر تیم را رودرروی هواداران قرار دهد با این استدلال که این بازیکنان تعصبی به تیم ندارند و دنبال گرفتن دستمزد بالا هستند. وریا غفوری در گفت‌وگوی سه‌شنبه‌شب بدون اشاره به دعواهای ادامه‌دارش با آن مدیر، از استاندارد دوگانه‌ای که هواداران در ذهن‌شان دارند، انتقاد کرد. او گفت وقتی یک مربی یا بازیکن خارجی از باشگاه استقلال شکایت می‌کند، هوادار به‌درستی مدیران باشگاه را تحت فشار قرار می‌دهد که چرا به تعهدات‌تان عمل نمی‌کنید. اما همین اتفاق اگر برای یک مربی یا بازیکن داخلی بیفتد، به جای تحت فشار قرار‌دادن باشگاه، به بازیکن یا مربی گیر می‌دهند که چرا تعصب نداری و به‌خاطر استقلال از حق و حقوقت نمی‌گذری.
4-  پیش از این کاپیتان استقلال گفته بود به سیاست علاقه دارد و اگر هر چیزی جای خودش بود، دوست داشت وارد دنیای سیاست شود. او در گفت‌وگوی سه‌شنبه‌شب هم از علاقه‌اش به مدیریت حرف زد. دست‌کم تجربه چند‌سال اخیر نشان داده که وریا غفوری می‌تواند مدیر موفقی باشد. او نسبتا خوب حرف می‌زند، شجاعت دارد و در برهه‌هایی از فصل اخیر هم توانش در مدیریت تیم بزرگ استقلال - زمانی که نه سرمربی داشت و نه مدیرعامل و هیأت‌مدیره‌ قدرتمندی- را نشان داد. با وجود این، در نهایت هیچ تضمینی نیست او در آینده بتواند روی یک صندلی مدیریتی مهم بنشیند. افرادی مانند ابراهیم شکوری، نیما نکیسا، میرشاد ماجدی و سعید دقیقی که اغلب‌شان حالا داعیه مدیریت ارشد در فوتبال دارند، در زمان بازیکنی هیچ‌گاه از علاقه به مدیریت حرف نزده بودند. این نشان می‌دهد پست‌های مدیریتی نه براساس علایق یا شایستگی‌ها که بیشتر به لطف روابط آدم‌ها به‌دست می‌آید.
فراموش نکنیم وریا غفوری در یکی دو سال گذشته بارها به‌خاطر مواضع اجتماعی‌اش مورد ستایش مردم قرار گرفته و در طرف مقابل فشارهایی را هم تحمل کرده است. در عین حال، او یکی از منتقدان جدی سیاست‌های صداوسیماست و در مصاحبه اینستاگرامی‌اش هم دوباره یادآوری کرد که معمولا برنامه‌های تلویزیون را نمی‌بیند. حالا سؤال این است: کسی با چنین مشخصاتی چقدر شانس ورود به بدنه مدیریتی ورزش کشور را پیدا می‌کند؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید