• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 28 فروردین 1399
کد مطلب : 98416
+
-

منهای فوتبال

کولاکوویچ: من هنوز سرمربی والیبال ایرانم
ایگور کولاکوویچ هنوز طبق قرارداد، خودش را سرمربی تیم ملی والیبال ایران می‌داند. روزهای اول سال نو، فدراسیون والیبال ایران به سرمربی صربش اعلام کرد که قرارداد او فسخ شده است. با این حال کولاکوویچ به یکی از خبرگزاری‌های صربستان گفته که او هنوز سرمربی ایران است: «من هنوز سرمربی تیم ملی ایران هستم چون که قراردادم به پایان نرسیده و ‌ماه سپتامبر پایان این قرارداد است. اما در عمل همه‌‌چیز متفاوت است.» ایگور گفته که 20روز پیش و بعد از به‌تعویق‌افتادن بازی‌های المپیک با فدراسیون ایران تماس گرفته تا درباره وضعیت جدید صحبت کند: «به صراحت به من گفته شد که به‌دلیل مشکلات مالی، رئیس فدراسیون علاقه‌ای به ادامه همکاری با من ندارد. از من خواسته شد تا در مورد فسخ قراردادم با رسانه‌های ایرانی مصاحبه نکنم و به همین‌خاطر کسی حقیقت را نمی‌داند. با این حال خبر لغو توافقی قراردادم و شایعاتی که در مورد جانشین احتمالی من منتشر شد، مشکلاتی را برایم به‌وجود آورد. بعضی از افراد فکر می‌کنند من مرتکب خلافی شده‌ام و من را اخراج کرده‌اند. چون از نظر آنها فسخ قرارداد با کسی که همه خواسته‌های کارفرمای خود را برآورده کرده است، معنایی ندارد.»او از تصمیمی که فدراسیون والیبال گرفته ناراحت است و می‌گوید: «من از نظر روحی آسیب دیدم. نه‌تنها مربی بعدی یک لقمه حاضر و آمده را که همان سهمیه المپیک است، به‌دست آورده بلکه قرارداد من خیلی ساده و حتی بدون اطلاع‌رسانی مناسب فسخ شده است. من حتی تقاضای پرداخت کامل مبلغ قرارداد و غرامت از فدراسیون ایران را نکرده‌ام. منتظرم تا جزئیات فسح قرارداد برایم ارسال شود. من یک توافق منصفانه می‌خواهم.»ایگور در پایان این گفت‌وگو از سختی‌های کار در ایران هم صحبت کرده و گفته است: «ایرانی‌ها ذهنیت یک ابرقدرت را دارند و قسمت درام داستان از همین‌جا آغاز می‌شود. قبول دو سه شکست مقابل برزیل برای آنها پایان دنیاست. ما بدون امیر غفور، بازیکن کلیدی تیم و با چند بازیکن بیمار، در تورنمنت چین سهمیه گرفتیم ولی ایرانی‌ها همچنان از این نتیجه ناراضی هستند. آنها هرگز راضی نمی‌شوند.»

تشکیل جلسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری
فدراسیون جهانی وزنه برداری در جلسه‌ای که قرار است به زودی برگزار شود، تکلیف آخرین مسابقات گزینشی المپیک را مشخص خواهد کرد. طبق برنامه قبلی این فدراسیون، مسابقات قهرمانی قاره‌ها، آخرین فرصت برای وزنه‌برداران بود تا سهمیه المپیک توکیو 2020 را نهایی کنند اما با شیوع کرونا هیچ مسابقه‌ای در هیچ یک از پنج قاره برگزار نشد. ایسنا از اورسلا پاپاندرئا، سرپرست فدراسیون جهانی وزنه برداری سوال کرده که آیا ممکن است سیستم کسب سهمیه المپیک تغییر کند و این فدراسیون در نظر دارد تاریخی را برای برگزاری این مسابقات گزینشی تعیین کند؟ پاپاندرئا در جواب این سوالات گفته است: «ما برای دو روز آینده جلسه ای داریم و برخی از این مسائل در دستور کار جلسه قرار دارد.»بدنیست بدانید در این دوره برای اولین بار وزنه‌برداران بر اساس رنکینگ می‌توانستند سهمیه بگیرند. هشت نفر اول هر وزن به همراه بهترین نفرات هر قاره مجاز به شرکت در المپیک بودند. در دوره‌های قبل بر اساس رنکینگ تیمی سهمیه‌ها به کشورها می‌رسید.  سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته ۹۶ کیلوگرم، علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علی داودی در دسته فوق سنگین به دنبال کسب سهمیه هستند. ایران فقط می‌تواند با دو وزنه‌بردار به المپیک برود.

  سقوط پینگ‌پنگ‌بازان ایران در رنکینگ
فدراسیون جهانی تنیس روی میز با وجود اینکه اعلام کرده بود رنکینگ بازیکنان به‌دلیل لغو مسابقات به‌روز نمی‌شود، رنکینگ جدید را اعلام کرد. فدراسیون جهانی تنها رنکینگ‌ ماه مارس را اعلام نکرد و رنکینگ ‌ماه آوریل بازیکنان منتشر شد. براساس این رنکینگ، نوشاد عالمیان با ۱۲پله سقوط در رده72 قرار گرفت و و نیما برادرش با ۲۱پله سقوط در رده128 دنیا قرار گرفت. ندا شهسواری نفر اول بانوان ایران نیز با ۶پله سقوط در رده221 قرار گرفت.

   لغو ۳ مسابقه قهرمانی اسکیت به‌دلیل کرونا
اتحادیه بین‌المللی اسکیت به سبب همه‌گیر شدن ویروس کرونا 3مسابقه قهرمانی جهان اسکیت را که پیش از این به تعویق افتاده بود لغو کرد. این اتحادیه به این نتیجه رسیده که برگزاری مجدد این رویدادها در سال بعد عملی نیست. این تصمیم در جلسه آنلاین شورای ISU گرفته شد. نخستین مسابقه قهرمانی جهان اسکیت که قرار بود ۱۶ تا ۲۲مارس (۲۶اسفند تا ۳فروردین) در مونترال کانادا برگزار شود، ابتدا به تعویق افتاد و اکنون نیز لغو شد.

   پایان سلطه ۲۰ ساله تاماش آیان بر وزنه‌برداری
تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) که اتهامات مختلفی ازجمله پرونده‌های دوپینگ سیستماتیک به وی نسبت داده شده است، پس از 2دهه تکیه‌زدن بر مسند ریاست از سمت خود در این فدراسیون رسماً استعفا کرد. رئیس رومانیایی IWF پس از گزارش مستند شبکه تلویزیونی «ARD» آلمان از وجود دوپینگ سیستماتیک و فساد مالی در بدنه فدراسیونِ تحت رهبری وی، زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی مربوطه قرار گرفته بود.

  روسیه اجازه ورود به مربی ایرانی را نداد
حسین روحانی، کاراته‌کای سابق تیم ملی ایران چندی پیش به‌عنوان سرمربی تیم ملی کاراته روسیه تا المپیک 2020 توکیو برگزیده شد. او که به همراه تیمش در یکی از آخرین مراحل لیگ برتر کاراته وان به میزبانی اتریش شرکت کرده بود، هنگام بازگشت به روسیه به‌خاطر ملیت ایرانی و شیوع کرونا اجازه ورود پیدا نکرد. این مربی ایرانی با اینکه چند ماهی بود به ایران سفر نکرده بود اما به شکل عجیبی با ممانعت مسئولان کشور روسیه مواجه شد. او با هماهنگی فدراسیون روسیه به کشور استونی رفت تا شرایط برای ورودش به روسیه مهیا شود اما با گذشت 45روز این مربی همچنان در استونی بلاتکلیف است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید