• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 28 فروردین 1399
کد مطلب : 98415
+
-

نکته بازی

فردا هم همین را می‌گویید؟
احمد سعادتمند در روزهای آغازین مدیرعاملی استقلال، تور دیدار با پیشکسوتان راه انداخته که اقدام پسندیده‌ای است. بر این اساس در روزهای ممنوعیت تجمع، پیشکسوتان در گروه‌های چند نفری کنار سعادتمند عکس یادگاری می‌اندازند و بعد از خروج از دفتر او، مصاحبه‌هایی با چند جمله تکراری انجام می‌دهند: «خوشبختانه بعد از سال‌ها یک نفر به استقلال آمده که به حرف پیشکسوتان بها می‌دهد.» ما هم امیدواریم همینطور باشد اما به هر حال وظیفه داریم به دوستان یادآوری کنیم باشگاه استقلال طبیعتا در 2زمینه پول و پست با محدودیت مواجه است و امیدواریم آنهایی که دست‌شان از این دو مقوله کوتاه ماند، فردا تغییر دیدگاه ندهند. بالاخره ما عادت داریم. مرتضی فنونی‌زاده یک‌بار گفت: «انصاری‌فرد از شدت فعالیت 40 کیلو شده است» اما 4 روز بعد، پس از ملاقات با رسول‌پناه گفت: «به‌نظرم حق با هیأت‌مدیره بود!»

با کدام ضمانت اجرا؟
در حکم انضباطی صادر شده برای بازی پرسپولیس و تراکتورسازی، 5 هوادار پرسپولیس به‌مدت 2 سال از حضور در ورزشگاه‌های سراسر کشور محروم شدند. این رویه درستی است که همه جای دنیا هم رواج دارد، اما سؤال اینجاست که این حکم محرومیت چقدر ضمانت اجرا دارد؟ اسم این 5 نفر با نام پدرشان در سایت کمیته انضباطی درج شده است. فرض کنیم استدلال کمیته این است که الان بلیت‌فروشی برای ورزشگاه آزادی براساس کارت ملی انجام می‌گیرد اما اگر نفرات محروم با کارت دیگران بلیت بخرند و به ورزشگاه بروند، کسی متوجه خواهد شد؟ آیا از بین شماهایی که تا با حال اینترنتی بلیت خریده‌اید، تا به حال یک‌بار هم چهره‌تان با کارت تطبیق داده شده؟ تازه این ورزشگاه آزادی است؛ در بقیه استادیوم‌ها که خبری از بلیت‌فروشی الکترونیکی نیست چطور امکان اعمال این محرومیت وجود دارد؟

کجایش را الگو کنیم خوب است؟
در اکثر نقاط دنیا فوتبالیست‌ها با کاهش درآمدشان موافقت کرده‌اند اما در ایران خبری نیست. دلایلش را قبلا نوشته‌ایم و خودمان هم قبول داریم وقتی باشگاه‌ها این همه با بازیکنان بدعهدی می‌کنند، آنها هم حق دارند در چنین بزنگاه‌هایی کوتاه نیایند. با این حال یکی از بازیکنان لیگ برتری جمله جالبی به زبان آورده: «چرا از اروپایی‌ها فقط کاهش دستمزدها را الگو قرار می‌دهید؟» خب، راست می‌گوید بنده‌خدا، مثلا چطور است زود خوابیدن بازیکنان اروپایی را الگو قرار بدهیم؛ چند درصد بازیکنان ایرانی شب سر ساعت می‌خوابند؟ چطور است در مورد تغذیه حرف بزنیم؛ خورد و خوراک چند درصد بازیکنان ایرانی درست است؟ نظرتان در مورد مصاحبه کردن اروپایی‌ها چطور است؛ چند بازیکن حرفه‌ای را می‌شناسید که همینطور دم و دقیقه در مورد هر چیز باربط و بی‌ربطی حرف بزند؟ کجای اروپا را الگو قرار بدهیم راضی می‌شوید؟

این خبر را به اشتراک بگذارید