• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 28 فروردین 1399
کد مطلب : 98414
+
-

جهان

 عکس ویروس کرونا به جای تیپ جدید بکام
حتما به این موضوع برخورد کرده‌اید که عضو یک کانال پربازدید یا دنبال‌کننده یک صفحه پرفالوئر بوده‌اید اما ناگهان دیده‌اید که محتوای آن تغییر کرده و به صفحه یا کانالی تبلیغاتی تبدیل شده است. این معمول است که کانال‌ها و صفحات پرکاربر به فروش برسند. حالا دیوید بکام صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام را در اختیار یونیسف قرار داده تا این سازمان جهانی از این صفحه که 62.4میلیون تعقیب‌کننده دارد، در راستای مبارزه با کرونا بهره‌برداری کند. بنابر‌این اگر سری به صفحه بکام زدید تا تیپ جدید او را ستایش کنید و بزنید روی پیشانی خودتان و بگویید: «لعنتی هر چه می‌پوشد به او می‌آید»، ممکن است با پیغامی شبیه پیامک‌هایی که وزارت بهداشت برای ما می‌فرستد، روبه‌رو شوید. پس تعجب نکنید.

  بازیکن از کارتن‌خواب آسیب‌پذیرتر است
اگر در قرنطینه خانگی حوصله‌تان سر رفته، به این فکر کنید که از شما بدبخت‌تر هم وجود دارد. البته منظور آنهایی نیستند که مجبورند به‌جای عمل به هشتگ ‌در_خانه_بمانیم، در پیاده‌رو یا داخل کارتن و قبر بمانند تا آلوده نشوند یا دیگران را آلوده نکنند. بازیکنان فوتبال در ویلاهای چند‌میلیون‌دلاری خود باشگاه و زمین تنیس و سالن آمفی‌تئاتر و رستوران و استخر دارند اما احتمال اینکه بعد از شرایط کنونی دچار افسردگی شوند، بیشتر از احتمال افسردگی امثال ما‌ست. اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال -فیف‌پرو- بنا بر تحقیقاتی که اخیرا انجام داده به این نتیجه رسیده که بازیکنان بیش از دیگران در معرض بحران‌های روحی و اضطراب و استرس قرار دارند. این تحقیق روی 150بازیکن فوتبال در استرالیا صورت گرفته است؛ یعنی بازیکن در ورزش به این پراسترسی که ثانیه‌ها تعیین‌کننده سرنوشت یک بازیکن یا مربی یا تیم یا شهر یا ملت هستند، دچار استرس نمی‌شود اما به‌خاطر قرنطینه در خطر مشکلات روحی و روانی قرار می‌گیرد. از این تعداد 77درصد دچار استرس و اضطراب شده‌اند و درباره آینده زندگی حرفه‌ای و شخصی‌شان نگرانی‌هایی داشته و 45درصدشان علائم افسردگی را در خود داشته‌اند.

  کلاهبردار طرح ترافیک اخراج شد
یک بازیکن فوتبال در چین که از مزایای استفاده از موتوری جلوی پلاک ماشین در معابر ورود به محدوده طرح ترافیک آگاه نبود، دچار مشکل شد. یو هانچائو، بازیکن 33ساله گوانگژو خودش راسا اقدام کرد و از بین کف‌مالیدن به پلاک یا گذاشتن لنگ روی آن و دستکاری شماره‌های پلاک، مورد آخری را انتخاب کرد و وقتی حرف F پلاک اتومبیل خود را به E تبدیل کرد، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی کمین کرده در کوچه بعدی گیر افتاد. باشگاه گوانگژو این بازیکن ملی‌پوش را که 59بازی ملی در کارنامه دارد، به همین دلیل اخراج کرد؛ انگار داشت برای اخراج دنبال بهانه می‌گشت. در همین حال 2 تیم شانگهای گرینلند شنهوآ و بیجینگ گوآن در روزهای اخیر تمرین آماده‌سازی‌ را آغاز کردند. با وجود کشف 89بیمار
 کووید-19جدید در چین، دولت این کشور سعی دارد با ترغیب مردم به حضور در اماکن اجتماعی شرایط را عادی جلوه دهد و خود را در مهار ویروس چینی موفق و موجه جلوه دهد.

  فاصله‌گذاری اجتماعی در خانواده نیمار
ندین سانتوس، مادر 52ساله نیمار از فردی به نام تیاگو راموس که 30سال از خودش کوچک‌تر است، به‌عنوان شریک جدید زندگی خود رونمایی کرده است. به این می‌گویند یک فاصله‌گذاری اجتماعی خوب. این جوان 22ساله که سنش بیشتر می‌خورد، طرفدار رئال مادرید است و چندبار از تور سانتیاگو برنابئو هم دیدن کرده. رسانه‌ها به این نکته اشاره کرده و نتیجه گرفته‌اند که او که 6سال از نیمار کوچک‌تر است، ممکن است در رئالی‌کردنش در آینده نقش مهمی بازی کند. این در حالی است که رئال قرار نیست برای بار سوم نسبت به خرید نیمار اقدام کند و از طرفی، نامزد مادر مثل باجناق فامیل نمی‌شود.

  کرونا جام‌جهانی باشگاه‌ها را عقب انداخت
کرونا باعث شده که اینفانتینو برنامه‌اش برای برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها با حضور 24تیم را یک سال به تعویق بیندازد. این تورنمنت که قرار بود به‌جای فرمول کنونی بین قهرمان‌های قاره‌ها و تیم میزبان از آسیا در سال2020 برگزار شود و نام آن هم «سوپر24» به میزبانی چین تعیین شده بود، حداقل تا 2022 عقب می‌افتد. احتمال اینکه جام جهانی باشگاه‌ها با فرمول کنونی هم امسال در ژانویه برگزار شود، کم است.

  ستاره‌های لالیگایی چقدر ارزان‌تر شدند؟
براساس تخمین سایت ترانسفرمارکت، ارزش بازیکنان رئال مادرید به‌خاطر کرونا مجموعا 191.5میلیون یورو کم شده و به 888.5میلیون یورو رسیده و 17.73درصد افت کرده است. ارزش ترکیب بارسا 207.1میلیون یورو افت کرده چرا‌که سن بازیکنان این تیم بیشتر است. ارزش کلی ترکیب بارسا به 852.6میلیون یورو رسیده که افت 19.55درصدی را نشان می‌دهد. ارزش ترکیب اتلتیکو نیز 161.5میلیون یورو افت داشته و به 709میلیون یورو رسیده؛ یعنی 18.55درصد افت کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید