• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98269
+
-

شهردار تهران در گفت‌وگوی آنلاین تصویری با همتای خود در سئول مطرح کرد:

ایران با کرونا و تحریم مبارزه می‌کند

شهردار سئول: تجربه سارس به کره‌جنوبی در مقابله با کرونا کمک کرد

ایران با کرونا و تحریم مبارزه می‌کند

شهرداران تهران و سئول تجارب خود در مقابله با کرونا را با یکدیگر در میان گذاشتند. به گزارش شهرنوشت، «پیروز حناچی» شهردار تهران در گفت‌وگوی آنلاین تصویری با شهردار سئول، گفت: ایران از 20فوریه با شیوع کرونا مواجه شد اما ایران در عمل با 2ویروس کرونا و تحریم مبارزه می‌کند. در ابتدا به‌خاطر تحریم‌ها امکانات کشور برای مقابله با کرونا محدود بوده و هست؛ به‌طوری که تنها 2 آزمایشگاه می‌توانستند تست کرونا بگیرند اما هم‌اکنون تعداد آزمایشگاه‌های مرتبط با تست کرونا به 60مرکز رسیده است. ضمن اینکه شرایط سخت روزهای اول هم دیگر وجود ندارد و در برخی شهرها وضعیت کرونا سفید شده و آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از کرونا کاهش زیادی داشته است.

به گزارش همشهری، حناچی در این گفت‌وگو به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تهران اشاره کرد و گفت: به‌دلیل رعایت فاصله اجتماعی، مدیریت شهری اکنون در حوزه حمل‌ونقل عمومی فشار زیادی را تحمل می‌کند. با این حال هزار و 500واگن مترو، 5هزار اتوبوس و 60هزار تاکسی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند. شهردار تهران به همراهی مردم در رعایت فاصله اجتماعی اشاره کرد و گفت: بحران کرونا در ایران همزمان با نوروز و سال نوی ایرانیان بود و این مسئله به ایران کمک کرد که میزان تردد افراد در شهر را کاهش دهد، ضمن اینکه مردم هم همراهی‌های لازم را داشتند؛ چنان‌که مردم مثلا 13فروردین هر‌ساله به دامان طبیعت می‌روند اما امسال بنا به توصیه‌ها از این کار پرهیز کردند.

شفافیت؛ اصل اولیه کره‌جنوبی
سو پارک، شهردار سئول در گفت‌وگوی اینترنتی دیروز با تأکید بر اشتراک تجربیات همه کشورهای درگیر با کرونا برای مقابله با این ویروس، گفت: کره‌جنوبی از همان ابتدا اصل را بر شفافیت گذاشت و با ابتلای نخستین بیماران، آزمایش کرونا به‌صورت گسترده انجام شد تا دقیقا مشخص شود که چند مبتلا وجود دارد. در روزهای اول ده‌ها هزار آزمایش کرونا از مردم گرفته شد و همین مسئله باعث شد که مبتلایان در روزهای بعد به شکل محسوسی کاهش یافته تا جایی که در این روزها تعداد مبتلایان جدید به حدود 10نفر در روز رسیده است. او به شرایط تهران در تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: کره‌جنوبی شرایط ایران را درک می‌کند و به سهم خود تلاش کرده است که به تهران در این زمینه کمک کند.
پارک در ادامه به تجربیات کره‌جنوبی در مقابله با بیماری‌های فراگیر اشاره کرد و گفت: کره‌جنوبی چند سال قبل با فراگیری بیماری سارس مواجه بود و در این بحران از تجربه آن روزها استفاده کرده است. اقدامات کره در سئول باعث شد که میزان مبتلایان در سئول 600نفر و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا تنها 2نفر باشد. یکی از این اقدامات این بود که تلاش شد تا افراد سالمند از محیط‌های آلوده احتمالی دور نگه داشته شوند.
او ادامه داد: در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه در کره هم مشکل وجود داشت؛ البته مسئولان کره قرنطینه را در شهرها اعمال نکردند اما برخی مشاغل تعطیل بود و تلاش شد که تردد در شهر کاهش یابد. هر چند در کره فصل شکوفه‌هاست و مردم دوست دارند که به تفریح بروند، اما از آنها خواسته شد که این کار را نکنند و آنها هم رعایت کردند.
شهردار کره به یک تارنمای اینترنتی اشاره کرد و گفت: در کره سامانه‌ای برای رصد دائم وضعیت کرونا در کشورهای مختلف و ارائه تجربیات موفق در این زمینه طراحی شده است که می‌توانید از آن برای انتقال این تجربیات استفاده کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید