• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98245
+
-

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امامره خبر داد:

تولید روزانه ۴میلیون ماسک

بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک‌های تنفسی جنوب غرب آسیا افتتاح شد

جامعه
تولید روزانه ۴میلیون ماسک

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک تنفسی در جنوب غرب آسیا خبر داد. 
محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک جنوب غرب آسیا، اظهار کرد: هم‌اکنون این کارخانه ظرف مدت یک‌ماه راه‌اندازی شده است.
 او با بیان اینکه تعدادی از دستگاه‌های ساخت ماسک را از کشورهای دیگر وارد کردیم و همچنین با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی موفق به ساخت دستگاه‌های تولید ماسک هم شده‌ایم، گفت: هم‌اکنون این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۴میلیون ماسک را دارد که در حال حاضر با تولید روزانه یک میلیون ماسک فعالیت خود را آغاز کرده است و این تولید به‌تدریج افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین ماسک‌های تولید شده ماسک‌های فیلتردار، N95 و نانو هستند. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، افزود: دستگاه‌هایی که هم‌اکنون تولید شده است توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور طراحی و ساخته شده و ساخت این دستگاه‌ها ظرف ۲۳روز اتفاق افتاده است. 
مخبر افزود: با این حجم از تولید و تقاضای ماسک در کشور، اضافه شدن این کارخانه کشور را از واردات ماسک بی‌نیاز خواهد کرد و تا زمانی که نیاز کل کشور تامین نشود، هرگز صادراتی نخواهیم داشت. درصورت تامین نیاز کل کشور این ظرفیت وجود دارد که محصولات تولید شده و همچنین دستگاه‌های تولید ماسک صادر شود. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پاسخ به سؤالی در رابطه با نحوه توزیع این ماسک‌ها، افزود: تمام ماسک‌های تولید شده به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود و ما دخالتی در توزیع آن نداریم. 
مخبر بیان کرد: محصولات تولید شده با قیمتی کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود؛ چراکه هم‌اکنون در کشور قیمت ماسک بالاست و با این تولیدات ان شاءالله به‌زودی قیمت‌ها شکسته خواهد شد‌. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه امیدواریم با این تولیدات به وفور در کشور ماسک فراهم شود، گفت: با راه‌اندازی این کارگاه ۳۳۰نفر به‌صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند و این اقدام موجب اشتغال‌زایی برای آنها شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید