• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 25 فروردین 1399
کد مطلب : 98109
+
-

دزدی سنگین

سرقت خودروهای سنگین چقدر در ایران رایج است؟

دزدی سنگین


خودروهای سنگین جزو سرقت‌هایی هستند که به ندرت خبر سرقت مرتبط با آنها به گوش می‌رسد و اگر هم فردی دست به سرقت بزند، ترجیح می‌دهد بعد از تکه تکه کردن آن خودروی سنگین و فروختن آنها، پول حسابی به جیب بزند. 
در واقع گرانی‌های سال‌های اخیر موجب شد تا قیمت خودروهای سنگین چند برابر افزایش پیدا کند و به همین دلیل هر کامیون، بولدوزر و... در قامت طعمه‌ای جذاب برای سارقان ظاهر شدند.
یکی از سرقت‌های عجیب در مورد ماشین‌های سنگین مربوط به استان کرمانشاه بود. چند هفته پیش یک دستگاه بولدوزر متعلق به یکی از اداره‌های دولتی استان کرمانشاه دزدیده شد و بعد از جست‌وجوهای پلیس کاشف به عمل آمد که یک باند سه نفره پشت این دزدی بود. آنطور که از اعترافات سردسته این باند به‌دست آمد مشخص شد که آنها قصد داشتند تا این بولدوز 7میلیارد تومانی را بعد از رساندن به مناطق مرزی، بفروشند.
موضوع سرقت‌ ماشین‌های سنگین نیز جزو سرقت‌های رایج نیست اما در سال 97 پلیس همدان با شکایت چندین نفر به‌دلیل سرقت‌ خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین روبه‌رو شد.
در این میان برخی از سارقان که امکان سرقت خودروهای سنگین را نداشتند، از راه دیگری وارد پرونده سرقت از خودروهای سنگین شدند. اوایل امسال بود که یک پرونده عجیب در مورد سرقت از کامیون‌ها در استان البرز تشکیل شد. سارقان هنگام شب و زمان استراحت رانندگان در حاشیه اتوبان و آزادراه‌های کشور دست به سرقت ABS خودروهای تریلر و ترانزیت خارجی می‌زدند. براساس اطلاعات پلیس، این سارقان 250ترمز ABS ماشین‌های سنگین را در حاشیه اتوبان‌های تهران-کرج - قزوین دزدیده بودند تا  با فروش آنها پول خوبی به‌دست بیاورند.
البته موضوع سرقت خودروهای سنگین تنها محدود به سال‌های اخیر نمی‌شود، چرا که در سال 86یک باند سرقت بعد از دزدی کامیون‌ از شهرستان‌های استان تهران به‌ویژه شهریار، ملارد و هشتگرد، تغییراتی در پلاک آنها ایجاد می‌کردند و آنها را در استان‌های غرب کشور مانند زنجان، ایلام، کرمان و سمنان می‌فروختند، البته این سارقان با اعتماد به‌نفس بالا در شرایطی که نمی‌توانستند چند کامیون را بفروشند، خودروهای سرقتی را به پیمانکاران اجاره می‌دادند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید