چرا برخی کالاها در فروش آنلاین شهروند موجود نیست
در روزهای اخیر، فروش اینترنتی بسیاری از فروشگاههای زنجیرهای بهدلیل مراجعه زیاد به سایت و همینطور کمبود نیروی انسانی با مشکل مواجه شده است. تا آنجا که در برخی از کالاها مانند لوازم خانگی در فروش آنلاین، تقریبا هیچ کالایی موجود نیست، این موضوع حتی در برخی کالاهای اساسی هم مصداق دارد، مثلا در سایت فروش آنلاین فروشگاه شهروند تنوع کالایی در کالاهای اساسی مانند انواع روغن و یا حتی شوینده بسیار محدود شده و برندهای دیگر ناموجود هستند. به گزارش شهرنوشت، این مشکل البته فقط درباره فروشگاه شهروند نیست، فروشگاه آنلاین رفاه و کورش هم با همین معضل روبهرو هستند. غلامعلی پیرحبشی، معاون فروشگاهی شرکت فروشگاههای شهروند به شهرنوشت میگوید: «همه کالاها در فروش مجازی و آنلاین شهروند بهدلیل گنجایش خاص تعریف نشده است. اما این به معنی کمبود و یا ناموجودبودن کالا در فروشگاهها نیست.» او درباره ناموجودبودن همه اقلام در گروه کالایی لوازم خانگی در فروش آنلاین، توضیح میدهد: «براساس دستورالعملی که از ستاد مبارزه با کرونا ابلاغ شده تا 30فروردین1399 شرکتهای تولید و توزیعکننده کالای غیراساسی اجازه توزیع و تردد در شهر را ندارند، فقط کالاهای اساسی و غذایی مجاز به تردد است. بهدلیل اینکه لوازم منزل جزء کالای اساسی نیست، بسیاری از شرکتها بهدلیل شیوع ویروس کرونا تعداد نیروهای خود را به حداقل رساندند و توزیع کالاهایشان به حداقل رسیده است، بنابراین بحث ناموجودبودن در شهروند و یا احتکار مطرح نیست.» او معتقد است که از نخستین روز شیوع ویروس کرونا هیچ کالایی در فروشگاه شهروند ناموجود نبود و در هیچ گروه کالایی کمبود نداریم، حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم عملکرد این فروشگاه را نسبت به سایر فروشگاههای زنجیرهای بسیار خوب توصیف کرد. پیمان پورمومن، معاون برنامهریزی و فناوری اطلاعات فروشگاه شهروند هم به شهرنوشت میگوید: «از آنجایی که فروش ما بهصورت فیزیکی به سرعت انجام میشود بخشی یا ضریبی از درصدی از کالاهایی که برای فروش مجازی اختصاص پیدا میکند، اما زمانی که تعداد کالاها از سطح مورد نظر کمتر میشود، بهطور اتوماتیک سایت به محصول برچسب «تمام شد» میزند.» او با بیان اینکه درصدی از کل کالاهای موجود را برای فروش مجازی در سایت برای فروش آنلاین قرار میدهیم، گفت: «برخی از کالاها در انبار فروشگاه بیهقی موجود است و برخی دیگر در انبار شعبه بوستان، اما زمانی که برنامه «موقعیتمحور» فروشگاه شهروند تکمیل شود، شاید 50درصد از بحث ناموجودی کالاها در فروش آنلاین حل شود. به این ترتیب که با اضافهشدن 6انبار دیگر به زنجیره فروش، انبارها به یکدیگر متصل میشوند و از میزان کالاهای ناموجود در فروش آنلاین کاسته میشود.»
پیشرفت عملیات رفع گلوگاههای سیلابی کانال سیلبرگردان غرب
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از استمرار اقدامات اجرایی بهمنظور رفع گلوگاههای سیلابی کانال سیلبرگردان غرب پایتخت خبر داد. بهگزارش همشهری، صفا صبوری دیلمی در این رابطه گفت: «تلاش برای رفع گلوگاههای سیلابی کانال سیلبرگردان غرب که ازجمله گلوگاههای سیلابی اولویت یک شهر تهران به شمار میآیند، بهرغم شرایط نامساعد جوی و مطابق با ضوابط طرح فاصلهگذاری اجتماعی ادامه دارد و به پیشرفتی قابل ملاحظه رسیده است.» او با بیان اینکه ساماندهی گلوگاههای سیلابی شبکه اصلی هدایت روانابها از چهارم فروردینماه امسال توسط شرکت خاکریزآب آغاز شده است، ادامه داد: «در همین زمینه عملیات رفع گلوگاههای سیلابی کانال سیلبرگردان غرب در نقاطی از قبیل پل تقاطع خیابان شهید سلیمی جهرمی و پل تقاطع دسترسی پارک ارم طبق برنامه ادامه دارد که در مورد اخیر، عملیات تخریب عرشه را پشت سر گذاشته و به مرحله برچیدن پل رسیده است.» رفع گلوگاههای کانال سیلبرگردان غرب بخشی از اقدامات 10گانهای است که بهعنوان اولویت یک در این زمینه تعریف شده است. این کانال بهعنوان یکی از تاسیسات اصلی مدیریت آبهای سطحی در حوضه آبریز غرب تهران، در مجاورت با زیرساختهای مهمی همچون آزادراه تهران - کرج و خطوط 4 و 5 مترو قرار دارد و از اینرو، نقاط بحرانی آن در زمره گلوگاههای سیلابی اولویت یک شهر تهران قرار گرفته است.
دو شنبه 25 فروردین 1399
کد مطلب :
98060
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/BBPJJ
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved