• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 23 اسفند 1396
کد مطلب : 9805
+
-

علی کریمی در تازه‌ترین گفت‌وگویش با همشهری جوان در عین انتقاد از سرمربی تیم‌ملی اعتراف کرده است چیز‌های زیادی از او یاد گرفته است.

کی‌روش بهترین مربی‌ام بود!

کی‌روش بهترین مربی‌ام بود!

علی کریمی یکی از چهره‌های ویژه فوتبال ایران در سال96 است. یکی از بهترین‌های فوتبال ایران و سرمربی فعلی سپیدرود در گفت‌وگو با ویژه‌نامه نوروزی همشهری جوان صحبت‌‌های جالبی انجام داده است. او درباره اینکه مدل اعتراض‌ها و مماشات نکردن‌تان جوری است که انگار همیشه به صدای قلب‍تان گوش داده‌اید، حتی اگر به ضررتان باشد، گفته است:‌ «می‌توانستم جور دیگری زندگی کنم. 38، 39 سالم است و می‌توانستم با شرایط بدنی که دارم، فوتبال بازی کنم. شاید باورتان نشود، اما برنامه زندگی‌ام هنوز مثل دوران آلمان است. ساعت 8شب می‌خوابم و 6صبح بیدار می‌شوم. به‌جرات می‌گویم 85درصد بازیکنانی که الان در لیگ‌برتر بازی می‌کنند، زودتر از یک، دوشب نمی‌خوابند؛ دیرتر می‌خوابند که زودتر نمی‌خوابند. من نمی‌توانم ایراد بگیرم، چون هر کسی می‌تواند زندگی ورزشی و شخصی خودش را داشته باشد.»

کریمی هیچ‌وقت درباره مشکلاتی که باعث جدایی‌اش از کادرفنی تیم‌ملی و کی‌روش شد، حرفی نزده است. او در این گفت‌وگو عنوان می‌کند:‌ « من همان موقعی که 4ماه با کی‌روش کار کردم، آرزویم این بود که رابطه بین من و او در حد همان مربی و بازیکن باقی می‌ماند. متاسفانه آدم‌هایی که شیفته کی‌روش شده‌اند، فقط شیک‌پوشی و صبحت‌های قشنگ و چشم‌های آبی را می‌بینند. تنها معیارشان برای قضاوت آدمی است که در تلویزیون دیده‌اند؛ آدمی که خوب یاد گرفته جلوی دوربین فیلم بازی کند و مقبول به‌نظر برسد. درصورتی که شخصیت ایشان طور دیگری است. نمی‌فهمم چرا آدمی که تمام پاداش‌ها را دارد، باید شوآف کند. من نمی‌دانم که چه لزومی دارد ایشان برود یونان و بازی بازیکنی را ببیند که 60بازی ملی انجام داده و کاملا شناخته شده است؟ دیدن بازی یک بازیکن باتجربه تیم‌ملی چه هدفی می‌تواند داشته باشد؟ شما 35روز قبل از جام‌جهانی تیم را به اردو در کشوری می‌برید که هیچ تیمی این کار را نمی‌کند. تمامی تیم‌ها نهایتا دو هفته قبل از شروع مسابقات به محل کمپ خود می‌روند. شما شاید از از مسائل دیگری اطلاع داشته باشید ولی در این‌گونه مسائل من هم چیزهایی بلدم و می‌دانم که اینها همه هزینه است؛ هزینه بلیت، هتل و امثالهم. درصورتی که حقوق تیم‌ملی فوتبال ساحلی 10‌ماه می‌شود که عقب افتاده است.»  کریمی سابقه بازی در بوندس‌لیگا را دارد و در پاسخ به این پرسش که وجهه فنی کی‌روش را چطور می‌بینید، ادامه می‌دهد: «خیلی‌ها فکر می‌کنند من با کی‌روش پدرکشتگی دارم؛ در حالی که اگر 30سال بعد از من بپرسند بهترین مربی‌ای که با او کردم چه کسی بوده قطعا خواهم گفت کارلوس کی‌روش. اتفاقا من برخلاف خیلی‌ها کسر شأنم نیست و خیلی رک می‌گویم در همان 4ماهی که در تیم‌ملی دستیار کی‌روش بودم، خیلی از نکات فنی را از او یاد گرفتم. حتی بعضی از مدل‌های برخوردش با بازیکنان را خودم در سپیدرود انجام می‌دهم. کارلوس از نظر فنی فوق‌العاده است، اما بحث من خلاء‌ فوتبال ایران بعد از جدایی اوست و این همه هزینه بی‌فایده‌ای که کردیم. کاش در قرارداد کی‌روش بندی را می‌گنجاندیم که ماهی دو ساعت با سرمربیان لیگ برتری جلسه فنی بگذارد. بانک سامان توانست این کار را بکند، فدراسیون فوتبال نتوانست.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید