• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97798
+
-

راه دراز البرز تا بازگشت به وضعیت عادی

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی استان: اگر بدون برنامه‌ریزی به زندگی عادی بازگردیم، کمبود تخت ویژه بیمارستانی بحران‌زا می‌شود

فتانه احدی  _‌البرز - خبرنگار

البرز این روزها آرام‌تر و کم‌تردد‌تر به نظر می‌رسد و اعمال طرح‌های ممنوعیت تردد در روند ابتلای افراد به کرونا نیز تاثیر گذاشته است. به گفته مسئولان علوم‌پزشکی استان، تعداد بیماران کرونایی کاهش یافته، اما برای از بین رفتن کلی این بیماری راه درازی در پیش است، چرا که با پایان قرنطینه و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، امکان شیوع دوباره این بیماری وجود دارد و به نگرانی‌ها دامن زده است. از 13 فروردین به بعد آماری از البرز گزارش نشده، اما در همان مقطع ابتلای ۳۵۸۵ بیمار به کرونا در البرز گزارش شد که از این آمار، ۲۹۳۶ نفر ترخیص شده‌‌اند و 170 نفر نیز فوت کرده‌اند. 

نگران اوج‌گیری دوباره کرونا 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز درباره روند کاهشی ابتلا به کرونا در این استان به همشهری می‌گوید: در تلاشیم تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌های استان را به کمتر از ۳۰۰ نفر برسانیم.
حسن اینانلو با بیان این‌که تا رهایی از این ویروس و بازگشت به وضعیت عادی راه درازی در پیش داریم، عنوان می‌کند:‌ اکنون نیمی از ظرفیت تخت‌های ویژه بیمارستانی البرز در اختیار بیماران کرونایی است و بی‌شک اگر بخواهیم بدون برنامه‌ریزی به زندگی عادی بازگردیم، این تخت‌های آی.‌سی.‌یو موجود در استان پاسخگوی نیاز ما نخواهد بود.
اینانلو می‌افزاید: هرچند تعداد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور و به‌تبع آن استان البرز در چند سال گذشته افزایش داشته، اما هنوز هم با سرانه استاندارد فاصله داریم و اگر با این شرایط به وضعیت عادی بازگردیم، کمبود تخت ویژه بیمارستانی بحران‌زا می‌شود. 
وی می‌گوید: توصیه می‌کنم خیران اگر به دنبال کمک به حوزه بهداشت و درمان هستند، در مسیر افزایش تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی استان گام بردارند. این مسئول با اشاره به راه‌اندازی نقاهتگاه مهدیه اظهار می‌کند: با کمک خیران، تجهیزات لازم برای راه‌اندازی آن تامین شده و تا چند روز آینده شاهد آغاز به کار آن خواهیم بود. بیمارانی که نیاز به مکانی برای گذراندن دوران قرنطینه خود دارند، می‌توانند به این نقاهتگاه مراجعه کنند و از خدمات مناسب این مجموعه بهره‌مند شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید می‌کند: باید برنامه مدونی برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شود تا آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی این ویروس بیش از این مشکل‌ساز نشود.

ادامه محدودیت تردد در کرج تا اطلاع ثانوی 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز نیز با بیان این‌که اجرای طرح زوج و فرد از جلو در خانه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، می‌گوید: اکنون ۶۳ نقطه ورودی به شهرهای استان البرز شناسایی و ۳۶ نقطه آن مسدود شده است.
غلامعلی شرق ادامه می‌دهد: در ۲۷ نقطه نیز گیت تست سلامت فعال است و مسافران از سوی ماموران غربالگری می‌شوند و افراد مجاز به حریم شهری فقط باید دارای پلاک خودروی تهران و البرز باشند. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی هم با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و آدرس بیمه‌نامه خودرو است.
وی عنوان می‌کند: براساس توافق‌ها و دستورهای کمیته ملی کرونا، این طرح با هدف حفظ سلامت مردم اجرا و از ورود افراد غیربومی جلوگیری می‌شود. در اجرای این طرح تلاش شده با حذف ترددهای غیرضروری، از شیوع بیماری ویروسی کرونا جلوگیری شود.شرق با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی و توجه به اعمال محدودیت‌های تردد در شهرهای استان اضافه می‌کند: برای حمایت از آحاد مردم جامعه و همچنین اجرای قانون، پلیس مکلف است با افرادی که خلاف قوانین عمل می‌کنند برخورد کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید