• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97785
+
-

سرویس خیریه به‌خاطر کرونا در استارتاپ پرطرفدار فرانسوی

شیوع ویروس کرونا، نیاز به دریافت کمک‌های مالی را چند برابر کرده است که در این میان، اپلیکیشن‌ها نقش مهمی برعهده دارند

سرویس خیریه به‌خاطر کرونا در استارتاپ پرطرفدار فرانسوی

شیوع ویروس کرونای جدید دنیا را وارد یک بحران بزرگ کرده است. در این میان مبارزه با این ویروس نیازمند پول است و می‌طلبد تا کمک‌های نوع‌دوستانه و خیریه برای مراکزی که در خط مقدم مبارزه با بیماری COVID19 قرار دارند، ارسال شود تا آنها از نظر مالی تقویت شوند. یکی از بهترین روش‌ها برای کمک‌های مالی به مراکز معتبر، استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌ها هستند. یکی از این استارتاپ‌ها لیدیا (Lydia) نام دارد که یک شرکت هفت‌ساله در فرانسه محسوب می‌شود.

لیدیا یک استارتاپ در فرانسه است که با بیش از 3میلیون و 300هزار کاربر در زمینه خدمات پرداخت الکترونیک فعالیت می‌کند. این اپلیکیشن در روزهای اخیر، به‌دلیل راه‌اندازی سیستم دریافت کمک‌های مالی برای کمک به خیریه‌ها و بیمارستان‌ها بسیار پرکاربرد بوده است. به گزارش تک کرانچ، این سیستم قرار بود در تابستان سال‌جاری میلادی به بهره‌برداری برسد، اما با تغییر شرایط، مسئولان این استارتاپ تصمیم گرفتند با کار شبانه‌روزی امکان انجام امور خیر در این روزها را فراهم آورند. در این بخش از استارتاپ لیدیا که از اواسط هفته گذشته راه‌اندازی شده است، کاربران می‌توانند بین 17مرکز موجود یکی را برای کمک‌کردن برگزینند. روش کار پرداخت به خیریه‌ها نیز مانند روش‌های پیشین است و گویا شما قصد دارید برای اعضای خانواده یا دوستان خود پولی را منتقل کنید. لیدیا اخیراً بازاری را در اپلیکیشن خود معرفی کرده بود که محلی برای فروش محصولات مالی مانند خطوط اعتباری کوچک، بیمه تلفنی و اعتبار رایگان در قبال بیمه خانه و قبض‌های خدماتی بود. اما منوی این بازار زیر برگه پروفایل دفن شد. اما آنها با برطرف کردن این مشکل در به‌روزرسانی جدیدشان، دکمه جدیدی را نیز برای پرداخت‌های خیریه در کنار آن قرار دادند؛ پرداخت‌هایی که از نیم یورو آغاز می‌شود. استارتاپ لیدیا فعلا 17مرکز برای پرداخت‌های خیریه را درنظر گرفته، اما به مرور زمان قرار است تعداد آنها افزایش پیدا کند. در میان این مراکز، بیمارستان‌هایی از شهرهای بزرگ فرانسه و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی دیگر وجود دارد. در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمرکز امور خیریه این استارتاپ روی مسائل بهداشتی و درمانی جامعه است. حتی برای کسانی که این اپلیکیشن را ندارند و اصلا عضو لیدیا نیستند هم راهی برای انجام امور خیریه و پرداخت به مراکز درنظر گرفته شده وجود دارد و آن مراجعه به وب‌سایت استارتاپ است. در این میان اگر کسی بخواهد مبلغ قابل‌توجهی را صرف خیریه کند و آن را از طریق لیدیا بپردازد و بخشی از کمک مالی خود را از مالیات بر درآمدش کسر کند، باید این موضوع را به‌صورت مستقیم از مرکز خیریه سؤال کند. لیدیا نمی‌تواند چنین کاری را برای کاربرانش انجام دهد.

روش کار در پرداخت‌های خیریه اینگونه است که استارتاپ لیدیا پیش از واگذاری وجه به مراکز، هزینه‌های پردازش را از کمک‌های مالی کاربران کسر می‌کند، اما این شرکت به‌دلیل بحران ویروس کرونا تا روز سی‌ام ژوئن، کارمزدی دریافت نخواهد کرد و کل مبلغ واریزی را به مرکز خیریه تحویل می‌دهد. استارتاپ لیدیا در سال2013 در پاریس تاسیس شده و در ژانویه گذشته یک راند سرمایه‌گذاری 45میلیون دلاری در سریB دریافت کرده است. بیشتر کاربران این استارتاپ زیر 30سال سن دارند و یک اپلیکیشن پرطرفدار در میان جوانان فرانسوی محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید