• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 19 فروردین 1399
کد مطلب : 97731
+
-

در مدت 3روز از تعطیلات نوروزی، الکل تقلبی در تهران فاجعه آفرید

17قربانی تازه الکل تقلبی در پایتخت

17قربانی تازه الکل تقلبی در پایتخت

 تازه‌ترین تحقیقات در پرونده‌های جنایی پایتخت نشان می‌دهد که در مدت ٣ روز از تعطیلات نوروز، ١٧ نفر به‌دلیل مسمومیت با الکل در تهران جانشان را از دست دادند. قربانیان ١٦ تا ٦٥ ساله بودند که یکی از آنها دختری ١٧ ساله اهل افغانستان و مابقی مرد بودند.
به گزارش همشهری، روز دهم، یازدهم و دوازدهم نوروز، گزارش مرگ ١٧نفر که قربانی مسمومیت با الکل شده بودند به قاضی جنایی تهران اعلام و باعث تشکیل پرونده شد. ماجرای مرگ تنها دختری که در پایتخت و در ایام نوروز قربانی مصرف الکل شده بود را دهم فروردین‌ماه مأموران کلانتری ١١٢ابوسعید به قاضی جنایی تهران خبر دادند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که دختر نوجوان اقدام به مصرف الکل کرده و حالش بد شده بود. اگرچه او به بیمارستان انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفته بود اما تلاش پزشکان برای نجات او بی‌نتیجه ماند و وی تسلیم مرگ شد.
دومین حادثه نیز ظهر دهم فروردین‌ماه رخ داد که گزارش آن را مأمور کلانتری ١٦١ ابوذر به قاضی جنایی تهران اعلام کرد. قربانی مردی بود 39ساله که بر اثر مصرف الکل حالش بد شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده بود. جسد او با دستور قاضی جنایی تهران به پزشکی قانونی انتقال یافت.
گزارش سومین مرگ نیز دهم فروردین‌ماه به قاضی مصطفی واحدی بازپرس اعلام شد. قربانی پسری ٢٧ ساله بود که براساس اطلاعاتی که کادر درمان در اختیار تیم تحقیق قرارداد به‌خاطر مسمومیت الکل جان خود را از دست داده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که پسر جوان به همراه 2نفر از دوستانش در مهمانی شبانه در یکی از باغ‌های ورامین بود و آنها در دورهمی شبانه اقدام به مصرف الکل کرده و بعد از آن راهی خانه‌هایشان شده بودند.
3پسر جوان پس از رسیدن به خانه، حالشان بد شد و خانواده‌هایشان جداگانه با اورژانس تماس گرفتند و آنها برای درمان به بیمارستان لقمان انتقال یافتند. یکی از آنها اما که پسری 27ساله بود جانش را از دست داد. نفر دیگر بر اثر مصرف الکل چشم‌هایش نابینا شد و سومین نفر نیز به‌دلیل حال بدش در بیمارستان بستری شد تا تحت درمان قرار بگیرد. دهم فروردین‌ماه با این حوادث (مرگ ٣نفر در یک روز و آسیب دیدن 2جوان دیگر) تلخ پایان یافت و اما روز بعد یعنی 11فروردین مأموران کلانتری 140باغ‌فیض با قاضی جنایی تهران تماس گرفتند تا گزارش مرگ دیگری با الکل مسموم را به قاضی جنایی تهران اعلام کنند. قربانی چهارم مرد 36ساله‌ای بود که ظاهرا از وحشت ابتلا به کرونا اقدام به مصرف مشروب کرده بود اما به‌دلیل مسمومیت شدید جان باخت.
دوازدهمین روز از سال نو ماجرای مرگ دیگری به قاضی واحدی از طریق مامور کلانتری یوسف‌آباد اعلام شد. قربانی پسری بود 16ساله که به همراه دوستانش به یک مهمانی درنظرآباد کرج رفته و اقدام به مصرف الکل کرده بود. بعد از پایان مهمانی حالش بد شده و به محض رسیدن به خانه، خانواده‌اش او را به بیمارستان منتقل کردند اما او زنده نماند و نامش در لیست قربانیان الکل ثبت شد.
در مدت ٣ روز یعنی از روز دهم فروردین تا دوازدهم چندین گزارش مرگ بر اثر مسمومیت الکل در تهران به قاضی جنایی تهران اطلاع داده شد که با دستور بازپرس اجساد آنها به پزشکی قانونی انتقال یافت. تمام قربانیان دیگر مرد بودند و مسن‌ترینشان ٦٥ساله بود. ظاهرا برخی از آنها به‌دلیل اینکه مبتلا به کرونا نشوند اقدام به مصرف الکل کرده بودند که تحقیقات برای اینکه مشخص شود نوع الکل مصرفی آنها چه بوده از سوی پزشکی قانونی ادامه دارد چراکه اکثر خانواده‌های آنها از این موضوع که قربانیان چه نوع الکلی را مصرف کرده‌اند، بی‌اطلاع بودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید