• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 19 فروردین 1399
کد مطلب : 97728
+
-

5سال زندان مجازات خواستگارخشمگین

5سال زندان مجازات خواستگارخشمگین

خواستگار خشمگین که زن موردعلاقه‌اش را با ضربات چاقو زخمی کرده و او را تا پرتگاه مرگ پیش برده بود به 5سال زندان و پرداخت دیه محکوم شد. اگرچه حکم تأیید شده و به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است، اما شاکی به رأی صادر شده اعتراض کرده و خواستار رسیدگی مجدد شده است.
به گزارش همشهری، تحقیقات این پرونده از ششم مرداد‌ماه سال 95شروع شد. ظهر آن روز کارگر کارگاهی در اتوبان آزادگان صدای زن و مردی را در بیابان‌های اطراف کارگاه شنید. او ابتدا تصور کرد که درگیری، دعوای زن و شوهری است اما وقتی دید زن  جوان خون‌آلود روی زمین افتاد  و مرد سوار پرایدش شد  و فرار کرد وحشت زده شد. او فورا خود را بالای سر زن جوان رساند که غرق در خون بود. این زن با وجود اینکه بی‌حال بود و از شدت خونریزی توان صحبت کردن نداشت، شماره موبایل برادرش را به کارگر افغان داد و بعد از هوش رفت.


شروع تحقیقات
کارگر افغان با اورژانس و برادر زنی که زخمی شده بود تماس گرفت و طولی نکشید که اورژانس در محل حاضر شد تا زن مجروح را به بیمارستان منتقل کند. او که چاقو خورده بود تحت درمان قرار گرفت اما با توجه به ضرباتی که به او وارد شده بود یکی از کلیه هایش را از دست داد. از سوی دیگرنیمی از صورتش فلج شد و این درحالی بود که چاقو به شش و شکم او هم وارد شده و تا پرتگاه مرگ پیش رفته بود. زن جوان پس از بهبودی و ترخیص از بیمارستان به اداره پلیس رفت تا از خواستگارش که او را تا یک قدمی مرگ برده بود شکایت کند. وی گفت:دی‌ماه سال 94با مردی به نام محسن آشنا شدم. او با ماشینش مسافرکشی می‌کرد. من به‌عنوان مسافر سوار ماشین وی شدم و آشنایی ما شروع شد. او از همان ابتدا در نقش خواستگار ظاهر شد و می‌گفت قصدش این است که با من ازدواج کند اما گاهی حرف‌هایش را تغییر می‌داد و می‌گفت بهتر است بی‌خیال ازدواج شویم. وقتی دیدم مرا سرکار گذاشته تصمیم گرفتم به این رابطه پایان بدهم، اما او دست بردار نبود. وی ادامه داد: اختلافات ما ادامه داشت تا اینکه ناچار شدم مقداری پول از او قرض بگیرم پس از این اتفاق مدام تهدیدم می‌کرد تا اینکه یک روز پیش از حادثه دوست محسن به من زنگ زد و گفت او قصد دارد خودکشی کند. دوستش مرا راضی کرد تا با او برای  منصرف کردنش از خودکشی قرار بگذارم. من هم  روز حادثه با محسن قرار گذاشتم و سوار ماشینش شدم. او به سمت بزرگراه آزادگان رفت و ناگهان وارد منطقه بیابانی شد. از او خواستم توقف کند اما به حرفم توجهی نکرد.در ماشین را باز کردم و پایم را بیرون گذاشتم و او ناچار شد ماشین را متوقف کند. ناگهان اسپری به‌صورتم زد و دیگر نتوانستم جایی را ببینم. درحالی‌که چشم هایم می‌سوخت پا به فرار گذاشتم. از  دور مردی را دیدم و به سمتش دویدم تا از او کمک بخواهم اما محسن از پشت سر مرا گرفت و   با چاقو به من ضربه زد .

صدور حکم
با این شکایت، پرونده‌ای در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و مأموران موفق شدند متهم را دستگیر کنند. او دربازجویی‌ها به ضرب و شتم زن موردعلاقه‌اش اقرار کرد و روانه زندان شد. با تکمیل تحقیقات، پرونده به صدورکیفرخواست منجر شد و به دادگاه کیفری رفت. متهم پس از محاکمه در دادگاه کیفری به‌خاطر ضرب و جرح به 5سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد. شاکی اعتراض کرد اما حکم تأیید شد و به دادسرای اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. درحالی‌که پرونده در اجرای احکام دادسرای جنایی تهران است شاکی به حکم اعتراض کرده و می‌گوید متهم باید  به اتهام آدم ربایی واقدام به قتل نیز محکوم شود. تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :