• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 19 فروردین 1399
کد مطلب : 97699
+
-

بررسی‌ اطلاعاتی که نشان می‌دهد ساکنان کدام مناطق شهر تهران باید بیش از پیش شیوع کرونا را جدی‌تر بگیرند

محله‌های کروناخیز

حامد فوقانی

 اول از همه که «در_خانه_بمانیم» را فراموش نکنید. دوم اگر برای خرید مایحتاج روزانه از خانه زدید بیرون، احتیاط کنید و اگر به هردلیلی از سوی شرکت یا سازمان محل اشتغال، با وجود همه بخشنامه‌ها و دستورات ستاد کرونا، بیشتر از حد تعیین‌شده، مجبور شدید به سرکار بروید، همه جوانب را درنظر بگیرید. یکی از جوانب مهم، نقاط و محله‌هایی از شهر است که در آنها حضور پیدا می‌کنید؛ محله‌هایی که در آنها برای خرید، دریافت یک‌خدمت و... حاضر می‌شوید. البته این در حالی است که در تهران، مشهد، اصفهان و تبریز و چند شهر دیگر اپلیکیشن‌های مناسبی وجود دارند که شما را از خانه بیرون رفتن، بی‌نیاز می‌کنند. 
در عین حال با همکاری میان وزارتخانه‌های کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت و شهرداری تهران، اپ‌‌ها و سایت‌های اینترنتی برقرار شده‌اند که محله‌های پرخطر پایتخت را مشخص می‌کنند.
اطلاعات مناطق پرخطر شهر تهران برپایه تردد بیماران مبتلا به کرونا و خوداظهاری شهروندان استوار شده است. پس یادتان نرود که تا می‌توانید اطلاعات خود و سطح سلامتی‌تان را در اپلیکیشن‌هایی مثل AC19 ، شهرمن و سایت Salamat.gov.ir به ثبت برسانید.
در این میان آنچه از دیتای این اپ‌ها و سایت‌ها برمی‌آید، حاکی از این موضوع است که در تهران، مراکز شهر بیشترین خطر را دارند. اگرچه شاید جالب باشد که بدانید محله‌هایی مثل سعادت‌آباد، شهرک ولیعصر(عج)، تهرانپارس، نارمک و شهرک قدس در رتبه‌های بالای ریسک از نظر شیوع کرونا قرار دارند. 
در نقشه زیر محله‌های پرخطر شهر تهران آورده شده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید