• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 16 فروردین 1399
کد مطلب : 97546
+
-

هشدار به ماجراجویی‌های آمریکا

دیپلمات‌ها و فرماندهان نظامی ایران نسبت به تحرکات و ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه هشدار داده و اعلام کرده‌اند هرگونه تشنج‌آفرینی در منطقه شرایطی فاجعه‌بار را رقم خواهد زد

هشدار به ماجراجویی‌های آمریکا

سردار محمدباقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در حاشیه نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام‌رضا(ع) نیروهای مسلح، درباره تحرکات اخیر نیروهای آمریکایی در منطقه اظهار کرد: در روزهای اخیر فعالیت‌های نظامی آمریکا در فضای عراق و خلیج‌فارس قدری توسعه نشان می‌دهد. در فضای روانی و رسانه‌ای هم به شکل انبوهی در حال خبرپراکنی هستند؛ نسبت به اینکه علیه مجموعه‌های مقاومت در عراق و حشدالشعبی نیاتی را دارند. ما این فعالیت‌ها را کاملا زیرنظر داریم و در مجموعه‌های جمع‌آوری اطلاعاتی ما تمامی این فعالیت‌ها ثبت می‌شود و به لحظه ما آن را دنبال می‌کنیم و مجموعه‌های دفاعی کشور ما همگی با هوشیاری از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور در حال دفاع هستند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به ادعای اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در صفحه توییترش نوشت: «توسط آتش‌افروزان جنگ گمراه نشو، دوباره، دونالد ترامپ، ایران دوستانی دارد؛ کسی نمی‌تواند میلیون‌ها «حلقه نیابتی» داشته باشد. برخلاف آمریکا که به‌طور مخفیانه دروغ گفته، تقلب کرده و ترور می‌کند، ایران فقط، آشکارا، اقداماتی دفاعی دارد. ایران هیچ جنگی را آغاز نمی‌کند، اما به آنها که این کار را می‌کنند، درس‌هایی می‌دهد.» به‌گزارش ایسنا، اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در پی این مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییترش نوشت: «براساس اطلاعات موجود و باوری که وجود دارد، ایران یا حلقه‌های نیابتی آن در حال برنامه‌ریزی یک حمله مخفیانه علیه نظامیان آمریکا یا دارایی‌های آن در عراق هستند. اگر این اتفاق بیفتد، ایران واقعا هزینه گزافی خواهد پرداخت».

او همچنین در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت: این یک هشدار حمله نیست. من به آنها هشدار می‌دهم. تفاوت زیادی وجود دارد. من می‌گویم اگر کاری انجام دهند که به نظامیان ما آسیبی بزند، بهایش را خواهند پرداخت.
سخنگوی وزارت امور خارجه از نیروهای آمریکایی خواست به مطالبات دولت و مردم عراق مبنی بر خروج از این کشور احترام گذاشته و از تشنج‌آفرینی در منطقه پرهیز کنند.
عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حضور و تحرکات نظامی آمریکا در عراق اظهار داشت: درحالی‌که دبیرکل سازمان ملل متحد و جامعه جهانی بر توقف اقدامات تنش‌زا و جنگ‌طلبانه در شرایط شیوع کرونا تأکید می‌کنند، این تحرکات خلاف خواسته رسمی و اعلام شده دولت، پارلمان و مردم عراق و تشنج‌آفرین است و می‌تواند وضعیت منطقه را به بی‌ثباتی و شرایطی فاجعه‌بار سوق دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه از نیروهای آمریکایی خواست به مطالبات دولت و مردم عراق مبنی بر خروج از این کشور احترام گذاشته و از تشنج‌آفرینی در منطقه پرهیز کنند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای که به‌مناسبت 12فروردین منتشر کرده بود نوشته بود: به فضل الهی راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال و توسعه ظرفیت‌های بازدارندگی و طلایه‌داری پاسداران انقلاب در این راستا بالنده‌تر و مستحکم‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و کوچک‌ترین خطای دشمنان شرور و ماجراجو علیه جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه‌ای، آخرین خطای آنان قلمداد و پاسخ‌های قاطع و ویرانگر جبهه انقلاب اسلامی باورناپذیر و حتی فرصت ابراز پشیمانی را از آنان سلب خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید