• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 اسفند 1396
کد مطلب : 9734
+
-

اجساد قربانیان هواپیمای ترکیه‌ای شناسایی شدند

پیگیری
اجساد قربانیان هواپیمای ترکیه‌ای شناسایی شدند

با پایان یافتن مراحل اولیه شناسایی اجساد سرنشینان هواپیمای ترکیه‌ای که در ارتفاعات شهرکرد سقوط کرده بود،  تمامی اجساد تحویل مقامات قضایی شدند تا پس از انجام تشریفات در اختیار خانواده‌هایشان قرار بگیرند.
به گزارش همشهری،  ساعت 18:45روز یکشنبه یک فروند جت‌شخصی بمباردیه که از شارجه امارات به سمت استانبول در پرواز بود هنگام عبور از آسمان ایران از صفحه رادار محو شد و سقوط کرد. سرنشینان این هواپیما که متعلق به شرکت هولدینگ باشاران در ترکیه بود،  مینا باشاران،  تنها دختر صاحب این شرکت و 7نفر از دوستانش بودند که سوار بر این جت راهی امارات شده بودند تا آخرین جشن مجردی‌ مینا باشاران را برگزار کنند. این دختر 28ساله قرار بود 25فروردین 97مراسم ازدواجش را جشن بگیرد اما در راه برگشت هواپیمای آنها سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند. مینا باشاران تنها دختر ثروتمندی نبود که در این حادثه جان باخت. به نوشته روزنامه دیلی صباح ترکیه،  بیشتر مهمان‌های جشن مجردی مینا باشاران که در حادثه سقوط جت شخصی‌ او جان باختند از دوستان و طراحان لباس و جواهرات بودند. جاسمین باروه،  صاحب یک فروشگاه جواهرات بود و با شریکش آن را اداره می‌کرد. او 2سال قبل ازدواج کرده‌ و زمان حادثه باردار بود. لیانا حنانل،  صاحب برند «لیلی‌اند رز» و مادر دختری 4ماهه بود. آسلی ایزمیرلی به‌عنوان طراح جواهرات در شرکتی واقع در استانبول کار می‌کرد که چند‌ماه قبل ازدواج کرده بود. او باردار بود و اگر زنده می‌ماند فرزندش تابستان به دنیا می‌آمد. عایشه‌اند روانشناس بالینی و صاحب یک مزون بود که قرار بود تابستان سال آینده مراسم ازدواجش را جشن بگیرد. بورجو گوندوغار عورفالی نیز مدیر یک کمپانی طراحی لباس فرم برای کارمندها و کارگران بود. صنم آکای دختر یکی از شرکای برند ماوی بود و زینب چوشکون دختر اورهان چوشکون،  تاجر معروف ترکیه‌ای بود.


براساس این گزارش،  به‌دنبال مرگ این افراد در سقوط هواپیما،  بیش از 10تیم‌ امدادی پس از ساعت‌ها تلاش موفق شدند اجساد تمامی قربانیان را به پزشکی قانونی منتقل کنند و به گفته منصور فیروز بخت،  مدیرکل پزشک قانونی چهارمحال و بختیاری،  با پایان یافتن مراحل اولیه شناسایی،  اجساد 11جان باخته تحویل مقامات قضایی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید