• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 اسفند 1396
کد مطلب : 9722
+
-

با مردم

با مردم

  سهام عدالت تعلق نمی‌گیرد!

سلام خسته نباشید. پیرو سخنان معاون اول رئیس‌جمهور محترم درخصوص پرداخت سهام به سهامداران، تماس گرفتم بگویم من یک کارگر هستم، در زمان ثبت نام سهام عدالت اقدام کردم اما به من گفتند سهام عدالت به من تعلق نمی‌گیرد! آیا واقعا به امثال من که کارگر هستیم و مشکلات فراوانی داریم نباید سهام عدالت تعلق بگیرد؟ لطفا درباره افرادی مانند من که بسیارند گزارشی تهیه کنید.
گلایه یک کارگر

  فکری به حال ما بکنند

 سلام وخدا قوت به دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. سی سال قبل که ما بازنشستگان فولاد جوانی خود را گذاشتیم برای ساخت این شرکت که الان از نظر تولید و سوددهی حرف اول را در کشور و آسیا می‌زند. اما در این روزهای پایانی سال پرداخت حقوق‌های ما بازنشستگان فولاد به تأخیر افتاده است. لطف کنید به مسئولان بگویید فکری به حال ما بکنند.
درددل یک بازنشسته فولاد

  امور مردم را سامان بدهند

سلام. به‌عنوان استاد اقتصاد معتقدم، عوامل اصلی تورم در ایران شامل موارد زیر است: 1- خصوصی‌سازی‌ اشتباه و غیرواقعی، 2- فروش مجانی صنایع و معادن ثروت ساز، 3- خالی شدن دست دولت به علل بالا و استقراض از بانک مرکزی، 4- بهره‌وری پایین به‌علت نداشتن مدیران حرفه‌ای، 5- سوخت و انرژی ارزان، 6- سیاست‌زدگی و چنددستگی در کشور. آیا بهتر نیست مسئولان با شناسایی واقعیت‌های ملموس اقتصاد کشور، با مشکلات اقتصادی پیش آمده مقابله کرده و امور مردم را سامانی بدهند؟
5263...0912

  عیدی پایان سال

با سلام و احترام. مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری سه هفته قبل در رسانه ملی اعلام کرد: عیدی پایان سال بازنشستگان همراه با حقوق بهمن‌ماه به آنان پرداخت شد... متعاقبا این خبر در جراید نیز منتشر شد. این درحالی است که متأسفانه هنوز عیدی کارکنان بازنشسته سازمان حسابرسی که از آن صندوق حقوق دریافت می‌کنند پرداخت نشده است ! جا دارد مسئولین ذی‌ربط حرمت این اقشار را مراعات فرمایند و در بیانات خود صادق باشند.
7957...0912

  بازدید سرزده از دادسراها

سلام. تجربه ثابت کرده است که اجرای عدالت قضایی صحیح به سلامت دستگاه قضایی بستگی دارد و سلامت این دستگاه نیز معلول عوامل مختلفی است ازجمله سلامت اخلاقی قضات و رفتار مناسب آنها. لذا از مسئولان قوه قضاییه کشور درخواست می‌کنیم، هرازگاهی به‌صورت سرزده به دادسراهای در سطح پایتخت بروند و از نزدیک رفتار نامناسبی را که با مراجعه‌کنندگان دارند از نزدیک مشاهده کنند.
گلایه برخی از شهروندان

  مقابله با سودجویان بازار

سلام. در روزهای پایانی سال و نزدیک نوروز، متأسفانه شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی ازجمله لبنیات، مرغ و گوشت در بازار هستیم. این درحالی است که مسئولان ذی‌ربط مدام از آمادگی و نظارت دقیق برای مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها خبر می‌دهند. اما در این بین سودجویان همچنان از آشفتگی بازار در آخر سال سوءاستفاده می‌کنند.
2356...0919

@  بیایید از تولید ملی حمایت کنیم

در سال‌های اخیر اجناس بی‌کیفیت چینی بازار ایران را در دست گرفته و ادامه این روند به یک فاجعه ملی در حوزه تولید داخلی منجر خواهد شد. به‌عنوان نمونه واردات پوشاک، لوازم خانگی، اسباب بازی، ابزارالات صنعتی و خانگی، مصالح ساختمانی، مهر، تسبیح، شیر دستشویی، پلاستیک، پیچ، واشر، چادر نمازی، جانمازی، کفش و ساعت و دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، بیل، قاشق، چنگال، فلش، لوازم الکترونیکی، نوشت افزار و خودکار و قلم و مداد رنگی و هرچیزی که فکرش را بکنید از کشور چین وارد و در جای جای کشور به فروش می‌رسد. لطفا بیایید یک‌بار برای همیشه اجناس چینی نخریم. البته مهم‌ترین مقصر در این زمینه به‌نظرم دستگاه‌های ذی‌ربط در دولت هستند که اجازه می‌دهند اینهمه اجناس قاچاق از بازار چین وارد کشور شود. باور کنید فردا دیر است باید از همین حالا شروع کنیم و هر کسی از خودش شروع کند و دولت هم اقداماتی ضربتی در این امر مهم انجام بدهد.
2436...0912

  از بین رفتن باغ‌های مرکبات

در سال‌های اخیر با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان گیلان، دیگر خبری از محصولات کشاورزی نیست و فقط ویلاهایی روی زمین‌های کشاورزی ساخته می‌شوند. متأسفانه با از بین بردن باغ‌های مرکبات و شالیکاری، به‌زودی این استان وارد‌کننده مرکبات و برنج خواهد بود. آیا مسئولان در جریان این تهدید اقتصادی نیستند؟
موسوی از رامسر

  جلب رضایت مشتریان کجاست؟

وقتی برای تعمیر خودرو به نمایندگی‌های مجاز به امید خدمات پس از فروش مراجعه می‌کنید، متأسفانه نه‌تنها خدماتی ارائه نمی‌شود بلکه بعضا با تشخیص اشتباه از شما هزینه سنگینی را درخواست می‌کنند. اعتراض که می‌کنید، با این جمله بدرقه می‌شوید: «هرجا که دوست داری برو شکایت کن!» پس کاربرد شعار جلب رضایت مشتریان کجاست؟
تعدادی از شهروندان

  نظارت بر مطب پزشکان

باسلام. متأسفانه این روزها بسیاری از مطب‌های پزشکان متخصص به تجارتخانه‌ای برای پولسازی تبدیل شده‌ است؛ به‌گونه‌ای که برای دریافت حق ویزیت با رقم‌های بالا،  چندین بیمار را همزمان پذیرش می‌کنند! لطفا به مسئولان وزارت بهداشت بگویید نظارتی بر مطب پزشکان نیز داشته باشند.
1428...0914

این خبر را به اشتراک بگذارید