معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: خشونت و بحث نزاعهای بینفردی، فرد با گروه و گروه با گروه نخستین آسیب اجتماعی مدارس است که البته مسائل و آسیبهای اجتماعی چندمتغیره و بسیار پیچیده است و باید همه دستگاهها برای رفع آن وارد صحنه شوند.
به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی با اشاره به نتایج یک پیمایش ملی گفت: در پیمایشهای ملی از افراد پرسیده شده چرا سراغ اعتیاد میروند؟ آنها در پاسخ میگویند که اول لذتجویی، سپس شکنندگیها و وازدگیها، عدماعتماد به نفس و کنجکاوی عامل سوق یافتن به سمت اعتیاد است. باید ریشه این کنجکاوی را با اطلاعرسانی بسوزانیم. ما این هدف را نشانه رفتهایم و بهدنبال شادسازی مدارس هستیم تا دانشآموزان از حضور در مدرسه لذت ببرند. وی با بیان اینکه امروز با اطلاعات بهروز شده آسیبهای اجتماعی مواجهیم و از تحولات آسیبها آگاهیم، عنوان کرد: ما میدانیم که کدام آسیب در کدام مدرسه پررنگتر است و مدارس پرخطر را میشناسیم؛ زیرا اطلاعات 38هزار مدرسه وارد سامانه مربوطه شده که بسیار ارزشمند است. معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به برنامهریزی برای شادسازی و ایجاد نشاط در مدارس اشاره و اظهار کرد: در راستای شادسازی مدرسه طرحهایی چون المپیادهای درون مدرسهای، حیاطپویا و کانونهای ورزشی را اجرا میکنیم. وی افزود: تلاش میکنیم مهارتهای اجتماعی گسترشیافته و خصوصیاتی چون تابآوری، وفاق و سازگاری در حوزه ورزش، کار تیمی و گروهی و... توسعه یابد و فرزندان ما اینقدر شکننده نباشند. حمیدی افزود: اگر بچهها شاد باشند، کمتر فریب شبکههای اجتماعی و ماهوارهای را میخورند. متأسفانه برخی نیز تصور میکنند اگر داروها و قرصهایی مصرف کنند تا بیشتر بیدار بمانند و شب امتحان درس بخوانند، موفقتر خواهند بود. ما میخواهیم این افکار و تمایلات را در دانشآموزان تضعیف کنیم اما در مجموع مسائل و آسیبهای اجتماعی چندمتغیره و بسیار پیچیده است و باید همه دستگاهها برای رفع آن وارد صحنه شوند.
چهار شنبه 23 اسفند 1396
کد مطلب :
9711
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/w091
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved