• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 21 اسفند 1398
کد مطلب : 96860
+
-

ظرفیت تکمیل،‌تجهیزات کم

ظرفیت تکمیل،‌تجهیزات کم

   شهر لنگرود در گیلان اوضاع مساعدی ندارد. 122 بیمار در بیمارستان امینی این شهر در فضایی قدیمی و نمور و با کمترین امکانات بستری هستند. قلب فاجعه در شهر لنگرود همینجاست و جایی برای بستری کردن بیماران دیگر نیست. نبود امکانات حفاظتی در این بیمارستان برای پرستاران و پزشکان هم مشکلات زیادی ایجاد کرده و به همین دلیل کادر درمان بیمارستان امینی در روزهای اخیر با اعتصاب، خواهان وسایل حفاظتی اولیه چون دستکش و ماسک هستند.  به گفته مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود، ۱۲۰ بیمار آنفلوآنزا و تنفسی در بیمارستان شهید امینی بستری و درحال مداوا هستند. رامین غلامپور با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان امینی این شهرستان تکمیل است و تلاش می‌شود مبتلایان به آنفلوآنزا با درمان سرپایی ترخیص شوند تا امکان جایگزینی بیماران جدید فراهم شود، می‌گوید: از ابتدای شیوع کرونا (حدود دو هفته) ۵۰ بیمارتنفسی و مشکوک نیز در بیمارستان امینی لنگرود بهبود یافته و ترخیص شدند و تعداد بهبود یافتگان و ترخیص شدگان به طور روزانه در این شهرستان چند برابر بستری شده‌هاست.

لاهیجان؛ کمک‌ مردمی برای خرید تجهیزات
در لاهیجان نیز به گفته مدیرشبکه بهداشت و درمان، ۲۰۰ بیمار ریوی و آنفلوآنزا در بیمارستان‌های شهرستان بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. به گفته زری رضایی خلیق، ۹۳ بیمار دارای مشکلات ریوی و آنفلوآنزا در بیمارستان پیروز لاهیجان، ۲۸ نفر در بیمارستان میلاد و 8 بیمار هم در بیمارستان شفای لاهیجان تحت درمان هستند.
با این حال یکی از مشکلات اساسی شهر لاهیجان نیز نبود دستکش و ماسک برای کادر درمان است. در چند روز اخیر برخی نهادهای خودجوش مردمی با ارسال پول اقدام به خرید تجهیزات برای کادر درمانی بیمارستان پیروز کردند، اما این اقلام کافی نیست. 
نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد وزارت بهداشت برای ارسال تجهیزات حفاظت فردی به بیمارستان پیروز لاهیجان می‌گوید و توضیح می‌دهد: فعلا این قول‌ها عملی نشده است و امیدواریم بحران ویروس کرونا مانند بحران بارش برف در گیلان نباشد و مانند گذشته شاهد اتفاقات عجیب نباشیم.  

تالش؛ نیاز فوری به تجهیزات
در شهر تالش برخی منابع غیررسمی از فوت 27 نفر در اثر کرونا خبر می‌دهند. به گفته رئیس مرکز بهداشت این شهرستان، فضای بیمارستان نورانی این شهر فقط 110 تخت گنجایش دارد و مراجعه مردم به بیمارستان بسیار زیاد است. 
حسین نعمتی با بیان اینکه بیمارستان تالش فقط 3 متخصص دارد، می‌گوید: 2 نفر از پزشکان متخصص تالش هم به کرونا مبتلا شده‌اند که یکی از مبتلایان پزشک داوطلب با عارضه قلبی است که حال عمومی آن‌ها مساعد گزارش شده.
وی با یادآوری تلاش بی‌دریغ کارکنان این مجموعه و کمبودهای موجود می‌افزاید: خیران شهرستان تالش بخش زیادی از کمبود تجهیزات انفرادی کادرهای تشخیصی و درمانی بیمارستان را تامین کرده‌اند، اما کمبود ماسک هنوز جدی است و ذخایر ما تا پایان این هفته به پایان می‌رسد. شبکه بهداشت 310 نفر پرسنل، 13 مرکز و 86 خانه بهداشت روستایی دارد که نیازمند 4 تا 5 هزار ماسک هستند. همچنین مصرف بالای دارو نشان می‌دهد تنها تا 2 هفته دارو در اختیار داریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید