• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96771
+
-

جامعه پزشکی نیازمند حمایت همه‌جانبه

نگاه
جامعه پزشکی نیازمند حمایت همه‌جانبه


محمدرضا ظفرقندی‌؛ ‌رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی ایران

این روزها شاهد یکی از بحران‌ها و اپیدمی‌های کم‌نظیر یکصد سال اخیر به‌دلیل بروز و شیوع بیماری کووید 19در ایران و بسیاری از کشور‌های جهان هستیم.
ابعاد نو‌پدید و ناشناخته این بیماری از یکسو و ‌نبود آمادگی کافی نهاد‌های مختلف برای مقابله ملی و همه جانبه از سوی دیگر، شرایط سختی را برای مردم و نظام بهداشتی و درمانی کشور ایجاد کرده است.
حضور گسترده و ایثار‌گرانه کادر پزشکی و پرستاری از روز‌های نخست شیوع این بیماری با وجود کمبود وسایل و تجهیزات حفاظتی و ایمنی صحنه‌های بدیعی از شرف وفداکاری و انسانیت و اخلاق حرفه‌ای را رقم زده است و در این ایام جان‌های عزیزی از این جامعه در راه خدا و خدمت به مردم تقدیم شده است.
تکریم و تقدیر مکرر بزرگان و مسئولان کشور از خدمات ارزشمند جامعه پزشکی و پرستاری و انسان‌هایی که جان بر کف در خط مقدم این جبهه قرار دارند نشانگر اهمیت و ضرورت حمایت همه‌جانبه و شایسته از افرادی  است که برای سلامت مردم از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نخواهند کرد.
در چنین شرایطی انعکاس مکرر صحنه‌هایی که فرد متهم به احتکار و تخلف اقتصادی به دفعات با عنوان «پزشک»، مورد خطاب قرار می‌گیرد به چه معناست و با چه هدفی صورت می‌گیرد؟
آیا قبل از طرح گسترده و عمومی این صحنه‌ها که موجب تخریب سرمایه اجتماعی و روحیه جامعه پزشکی کشور می‌شود، بررسی سوابق شغلی این متهم، رعایت حداقل نبوده است؟
ارائه و نمایش چنین صحنه‌هایی که بی‌سابقه هم نیست جز سلب اعتماد عمومی به پزشکان چه نتیجه‌ای دارد؟ چرا تا به امروز هیچ اقدامی برای جبران این خسارت از سوی مراجع ذی‌ربط صورت نگرفته است؟
سازمان نظام پزشکی ایران براساس وظیفه قانونی در نخستین ساعات طرح این مسئله به بررسی این موضوع پرداخت و به استحضار ملت شریف می‌رساند که اساسا فرد مذکور  پزشک نبوده و هیچ‌گونه سوابق و مدرکی از ایشان در سازمان نظام پزشکی وجود ندارد.
امیدوارم همکاران عزیز من در راستای آرمان‌های بلند انسانی و حرفه‌ای خود آنچنان که تاکنون با وجود کاستی‌ها و بی‌مهری‌ها به خدمات ارزشمند خود ادامه داده‌اند با صبوری و بدون ملال، سلامت مردم شریف ایران را وجهه همت قرار دهند و یادگار ماندگاری از عزم و اراده و عشق به مردم وطن را در تاریخ پزشکی کشور رقم زنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید