• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96760
+
-

زنجیره انسانی در برابر مسافران رشت

زنجیره انسانی در برابر مسافران رشت

 فرشته رضایی- خبرنگار

 پس از اعلام پلیس راه گیلان مبنی بر بسته بودن راه ها، همچنان تردد در مسیر جاده جدید و قدیم رشت برقرار است. اما روز گذشته بخشی از شهروندان رشت که عمدتا جوانان شهر بودند، با ایجاد زنجیره انسانی مانع از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به داخل رشت شدند.‌ با این وجود خودروهای مسافربری علیرغم تاکید استاندار به بسته شدن راه‌ها، به صورت کاملا قانونی وارد استان می شوند.  همه مسئولان دست اندرکار در چند روز گذشته هشدار دادند که به علت پر شدن ظرفیت تخت های بیمارستانی جایی برای بستری شدن دیگر بیماران از سایر استان‌ها نیست. همین موضوع عاملی شد تا دیروز بیمارستان صحرایی سپاه در حیاط بیمارستان رازی رشت دایر شده و بخشی از بیماران کرونایی در این محدوده بستری شوند. همچنین در چند روز اخیر سالن هتل المپیک رشت نیز پس از ضدعفونی در اختیار بیماران بهبود یافته از کرونا قرار گرفت. بیمارستان‌های جدید تالش و ۲۲ آبان لاهیجان(که قدیمی است) نیز در حال تجهیزند.

افتتاح بیمارستان جدید تالش
محمود شکری، نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان این شهر اکنون تجهیز شده و در انتظار کادر درمانی است، به همشهری می‌گوید: قرار بود بیمارستان تالش در دهه فجر افتتاح شود اما به دلیل برخی اشکالات جزئی، از پیمانکار تحویل گرفته نشد. اما با شرایط پیش آمده و شیوع بالای کرونا در استان این بیمارستان امروز یا فردا آماده خدمات به بیماران کرونا می شود. او می افزاید: به دلیل اینکه بیماران عادی و کرونایی همزمان در بیمارستان شهید نورانی تالش پذیرش می شدند، ظرفیت برای پذیرش دیگر بیماران کرونایی وجود نداشت. حتی رشت و انزلی هم برای پذیرش جا نداشتند. اما اکنون با افتتاح این بیمارستان بخش زیادی از مشکلات حل می شود.

 درخواست برای قرنطینه گیلان
در ادامه ذبیح نیکفر، رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودهای بخش بیمارستانی برای پرستاران و پزشکان، بیان می کند: برخی از تجهیزات از سوی مردم آماده شد و به مسئولان وزارتخانه اطلاع داده‌ایم تا باقی تجهیزات را تامین کنند. از نظر امکانات کمبودهای زیادی داریم و برخلاف گفته برخی مسئولان، اینجا واقعا شرایط عادی نیست. مهمترین توصیه و خواسته ما از شهروندان این است که به قرنطینه خود ادامه داده و زنجیره انتقال را با عدم تردد در کوچه و خیابان قطع کنند. همچنین طی نامه ای از رئیس جمهور خواستار قرنطینه کامل گیلان شده ایم. او می افزاید: اکنون با تجهیز بیمارستان صحرایی سپاه در رشت و بیمارستان تالش و لاهیجان امیدواریم که کمک‌رسانی ها و خدمات به بیماران کرونا بیشتر و بهتر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید