• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 19 اسفند 1398
کد مطلب : 96730
+
-

برادرزاده؛ طراح سرقت خشن از عمو

برادرزاده؛ طراح سرقت خشن از عمو


دزدان چاقو‌به‌دست با ورود به خانه‌ای در شرق تهران دست به سرقت از آنجا زدند، اما هنگام فرار یکی از آنها توسط همسایه‌ها دستگیر و راز این سرقت خشن فاش شد.
به گزارش همشهری، اوایل بهمن‌ماه امسال به مأموران کلانتری‌110تهران خبر رسید که دزدان چاقو‌به‌دست به خانه‌ای در شرق تهران دستبرد زده‌اند. تیمی از مأموران راهی محل سرقت شدند و دریافتند که یکی از سارقان هنگام فرار با کمک همسایه‌ها دستگیر شده است. محل سرقت خانه‌ مردی 50ساله بود که دزدان پس از ورود به آنجا، نقشه سرقت را عملی کرده بودند. مالباخته در توضیح ماجرا به مأموران گفت: حدود ساعت 2بعدازظهر، در خانه تنها بودم که صدای زنگ در به صدا درآمد. از پشت آیفون صدای مرد جوانی را شنیدم که می‌گفت غذای نذری آورده است. من هم در را باز کردم اما لحظاتی بعد 3مرد نقابدار را دیدم که 2نفر از آنها چاقو به‌دست داشتند و به محض ورود به داخل خانه شروع به تهدید من کردند. نفر سوم اما مقابل در ایستاد‌ و مراقب بود که همسایه‌ها سر نرسند.
شاکی ادامه داد: دزدان نقابدار پس از تهدید من شروع به جست‌وجوی داخل خانه کردند و 600میلیون تومان چک و پول نقد را که در خانه داشتم، سرقت کردند. وقتی قصد فرار داشتند، شروع به سر و صدا کردم و از همسایه‌ها کمک خواستم. آنها به سرعت از خانه خارج شدند اما همسایه‌ها به کمکم آمدند و به تعقیب آنها پرداختیم و توانستیم یکی از سارقان را دستگیر کنیم.
سارق دستگیر‌شده جوانی 23ساله به نام پیام بود. مأموران کلانتری پس از ثبت شکایت شاکی، او را بازداشت کردند و در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار دادند. پیام در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت خشن اعتراف کرد و مدعی شد که برادرزاده شاکی پشت پرده این سرقت بوده است.
او گفت: برادرزاده شاکی سامان نام دارد. او چند روز پیش نزد من و برادرم به نام پیمان آمد و گفت که کار پر‌سودی برایمان سراغ دارد. او مدعی شد که عمویش مقدار زیادی پول نقد در خانه دارد و خواست که با کمک او به خانه عمویش دستبرد بزنیم و بعد از سرقت پول‌ها، آنها را بین هم تقسیم کنیم. ما هم قبول کردیم اما پس از سرقت، من گیر افتادم و دستگیر شدم.
با اعترافات جوان سارق، دستور بازداشت 2متهم دیگر صادر شد و مأموران موفق شدند برادرزاده شاکی را دستگیر کنند. سامان پس از انتقال به اداره آگاهی، گفت: من با عمویم در کاری شریک بودم اما از یک سال قبل با هم دچار اختلاف مالی شدیم. این اختلافات به حدی بود که از او کینه به دل گرفتم و می‌خواستم هر طوری شده از او انتقام بگیرم. تا اینکه متوجه شدم عمویم به‌تازگی مقدار زیادی پول دستش آمده و آن را در خانه نگه می‌دارد. برای همین به سراغ 2برادر که از دوستانم بودند رفتم و با همدستی آنها نقشه سرقت را عملی کردیم. ما به بهانه دادن غذای نذری زنگ آپارتمان عمویم را زدیم و وقتی در را باز کرد، وارد شدیم. برای اینکه شناسایی نشوم، خودم مقابل در ایستادم و اوضاع را زیرنظر گرفتم و 2همدستم با چاقو وارد شدند و پول‌ها را سرقت کردند. حالا هم پول‌های سرقتی در اختیار سارق دیگری به نام پیمان است.
به گفته سرهنگ بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، در ادامه تحقیقات مخفیگاه پیمان در شهرستان قدس شناسایی و او نیز دستگیر و اموال سرقتی در مخفیگاهش کشف شد. به این ترتیب برای متهمان قرار قانونی صادر شد و هر سه نفر آنها راهی زندان شدند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید