• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 19 اسفند 1398
کد مطلب : 96727
+
-

هلاکت سرکرده تروریست‌ها پیش از عملیات تروریستی


تروریست تحت تعقیب گروه جیش‌الظلم (جیش العدل) که در چندین عملیات تروریستی در سیستان‌و‌بلوچستان نقش داشت صبح دیروز در عملیاتی ضربتی به هلاکت رسید و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد‌منفجره کشف شد.
به گزارش همشهری، از چند روز قبل مأموران اداره کل اطلاعات استان سیستان‌و‌بلوچستان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد یکی از تروریست‌های تحت‌تعقیب گروه جیش‌الظلم قصد دارد با ورود به کشور چندین عملیات تروریستی را طراحی و اجرا کند. در این شرایط بود که مأموران وی را تحت‌نظر قرار دادند تا پیش از وقوع هر حادثه‌ای اقدامات او را خنثی کنند. آنطور که شواهد و مدارک به‌دست آمده نشان می‌داد این تروریست به نام الیاس نارویی که به زبیر مشهور بود پیش از این در چندین عملیات تروریستی دست داشت و موجب شهادت تعداد زیادی از پرسنل سپاه پاسداران شده بود. او فرد خطرناکی بود و ممکن بود هر لحظه دست به اقدام غیرمنتظره‌ای بزند. در این شرایط بود که صبح دیروز مأموران تیم‌های عملیاتی اداره اطلاعات مخفیگاه وی را به محاصره کامل درآورده و عملیات ضربتی خود را آغاز کردند اما زبیر که حاضر به تسلیم شدن نبود در جریان درگیری با مأموران به هلاکت رسید.
مدیرکل اطلاعات استان سیستان‌و‌بلوچستان در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این عملیات ضد‌تروریستی گفت: با اقدامات پیچیده و گسترده اطلاعاتی در آن سوی مرز یک تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش‌الظلم (جیش‌العدل) شناسایی شد و به محض ورود به کشور در چتر اطلاعاتی سربازان گمنام امام‌زمان(عج) قرار گرفت و روز یکشنبه توسط تیم‌های عملیاتی اداره کل اطلاعات سیستان‌و‌بلوچستان هدف ضربه قرار گرفت و سرتیم عملیاتی آن به نام الیاس نارویی با نام مستعار زبیر به درک واصل شد. وی در ادامه گفت: در بازرسی از مخفیگاه این تروریست 2قبضه سلاح کلاشینکف، 10تیغه خشاب و مقادیر معتنابهی مهمات و لوازم ساخت بمب کشف شد.
اما تروریست به هلاکت رسیده چه‌کسی بود و در چه جنایت‌هایی دست داشت؟ مدیرکل اطلاعات استان سیستان‌و‌بلوچستان در این‌باره می‌گوید: الیاس نارویی از عناصر عملیاتی گروهک محسوب می‌شد که در عملیات‌های تروریستی متعددی از جمله فرماندهی حمله به سپاه نیکشهر و شهادت 2نفر از پرسنل سپاه‌پاسداران، مشارکت در انفجار اتوبوس محور خاش به زاهدان و شهادت ۲۷ نفر از پرسنل سپاه و کاشت بمب صوتی مقابل کلانتری ۱۲ زاهدان نقش کلیدی ایفا کرده بود. وی در ادامه گفت: این تروریست قصد داشت با شناسایی اهداف نظامی و امنیتی در شهر زاهدان از جمله سپاه سلمان سلسله اقدامات تروریستی را طراحی و اجرا کند و پس از درگیرشدن با نیروها در نهایت خودش را منفجر کند که با اقدام به‌موقع سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در عملی کردن نقشه‌اش ناکام ماند و در نهایت به هلاکت رسید.
هلاکت این تروریست در حالی رخ داد که چند روز قبل نیز یک تیم تروریستی قصد انفجار بمبی در مقابل کلانتری 15زاهدان را داشت که تروریست‌ها در اجرای این نقشه ناکام ماندند. مدیرکل اطلاعات استان سیستان‌و‌بلوچستان در این‌باره گفت: روز 19بهمن‌ماه تیمی تروریستی وابسته به گروهک‌های تروریستی که قصد انفجار بمب در جلوی کلانتری ۱۵ زاهدان را داشت توسط تیم عملیاتی اداره کل اطلاعات مورد ضربه قرار گرفت و 2نفر از عوامل پس از زخمی شدن دستگیر و بمب کارگذاشته شده که ۵ کیلو وزن داشت خنثی شد و از مخفیگاه تروریست‌ها 30کیلوگرم مواد پیش‌ساز بمب و تعدادی چاشنی و فتیله انفجاری کشف شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید