• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 19 اسفند 1398
کد مطلب : 96726
+
-

مرگ 10 نفر به‌خاطر مصرف الکل


استفاده خوراکی از  الکل‌های دست‌ساز و صنعتی برای ضدعفونی کردن و مقابله با کرونا جان 10نفر را در تهران و اهواز گرفت.  به گزارش همشهری، ساعت ٩:١٠ صبح پنجشنبه ١٥ اسفند‌ماه نخستین گزارش مرگ به‌دست قاضی جنایی تهران رسید. متوفی مردی بود ٥٢ ساله که ظاهرا به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز جانش را از دست داده بود. با این حال قاضی جنایی دستور داد تا جسد وی به پزشکی‌قانونی انتقال یابد تا علت اصلی مرگ او مشخص شود.
حدود 2ساعت بعد مرگ عجیب دیگری به قاضی جنایی تهران اعلام شد. این‌بار مردی ٣٦ ساله به عجیب‌ترین شکل ممکن جانش را از دست داده بود. متوفی الکلی را که از آن برای ضدعفونی کردن و مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌شد مصرف کرده و پس از آن ناگهان حالش خراب شده و پس از انتقال به بیمارستانی در جنوب تهران جانش را از دست داده بود. اما آخرین گزارش صبح جمعه ١٦ اسفند‌ماه به قاضی جنایی تهران اعلام شد. قربانی مردی بود ٢٧ ساله. او در شهریار مشروبات دست‌ساز مصرف کرده و حالش بد شده بود. پس از آن برای درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافت اما تلاش برای نجاتش فایده‌ای نداشت و او به کام مرگ رفت. جسد این مرد با دستور قاضی به پزشکی قانونی انتقال یافت. 
مرگ به خاطر مصرف الکل‌های صنعتی و دست‌ساز فقط در تهران رخ نداد و در اهواز نیز 7نفر به‌دلیل استفاده از الکل غیرخوراکی جان باختند. علی بیرانوند، معاون دادستان اهواز گفت: تعدادی از شهروندان اهوازی به‌دنبال شایعه مؤثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا اقدام به خرید الکل غیرخوراکی کرده و سپس به مصرف آن روی آوردند که متأسفانه باعث مرگ 7 نفر شد. وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۴۸نفر مسموم شده‌اند که تعدادی از آنان بینایی خود را از دست داده‌اند که اکنون در بیمارستان‌های اهواز بستری و تحت درمان هستند.
معاون دادستان اهواز احتمال فوت تعداد دیگری از افراد مسموم را نیز رد نکرد و گفت: با توجه به گستردگی مسمومیت ناشی از مصرف الکل صنعتی، احتمال مرگ تعداد دیگری نیز وجود دارد. وی در عین حال گفت: کارشناسان این دادستانی در حال بررسی موضوع هستند تا در صورتی که کسانی در این زمینه مقصر باشند، آنها را دستگیر کنند. نماینده رئیس‌کل دادگستری خوزستان در ستاد مبارزه با ویروس کرونا در اهواز اضافه کرد: مردم و به‌خصوص جوانان به تبلیغات دروغین فضای مجازی که اغلب هم فاقد سندیت علمی است توجه نکنند، زیرا ویروس کرونا ابعاد ناشناخته‌ای دارد و هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است. بیرانوند گفت: بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس طبق گفته کارشناسان بهداشت و درمان، خود قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعایت مسائل بهداشتی است و غیر از این تا‌کنون هیچ راهکاری به‌صورت علمی ارائه نشده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید