• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 19 اسفند 1398
کد مطلب : 96716
+
-

نکته بازی

الان دیگر «شب» نیست؟
سردار آزمون اخیرا در یک مصاحبه حسابی از دراگان اسکوچیچ تعریف و تمجید کرده و گفته او یک مربی باشخصیت و برنامه‌محور است. ظاهرا همه این تحولات در وجود سردار، از زمان ملاقات او با دراگان به‌وجود آمده، وگرنه ایشان در بدو انتخاب اسکوچیچ خطاب به او نوشت: «ما که در سایه خورشید معذب بودیم، چشم‌مان کور سزاوار همین شب بودیم»؛ خورشید که طبیعتا کی‌روش بود و «شب» هم لقبی بود که سردار همان روز اول به اسکوچیچ داد، اما الان نظر آقای مهاجم عوض شده و مربی کروات را برنامه‌محور دیده است! اصلا کاری نداریم که اسکوچیچ شایسته بود یا نه و چطور انتخاب شد، اما طبیعتا بازیکن فعلی تیم حق ندارد در مورد او اینطوری حرف بزند. 

هزار امضا پای شایستگی‌هایش
بعد از انتخاب کریم باقری به‌عنوان عضو جدید کادرفنی تیم ملی، دوست و دشمن این انتخاب را به فال نیک گرفتند. در این چند روز انبوهی از تعریف و تمجیدها از کریم صورت گرفته، اما شاید بهترین اتفاق برای او، مهر تأییدی بود که دو سرمربی خارجی پیشین پرسپولیس ظرف چند ساعت پای شایستگی‌های باقری کوبیدند. ابتدا برانکو با انتشار پست اینستاگرامی از این انتخاب حمایت کرد و سپس کالدرون برایش نوشت مطمئن است او می‌تواند به تیم ملی کمک کند. تاریخچه همکاری سرمربیان خارجی با دستیاران بومی در فوتبال ایران، مملو از سوءظن و خیانت است، اما ببینید که دو سرمربی موفق پرسپولیس چطور کریم را تأیید می‌کنند. درست برعکس آن دسته از دستیاران و سرپرست‌های ایرانی که مربیان خارجی سر نخواستن آنها دعوا می‌کنند!

خیلی پیچیده نیست‌ها!
کلا واکنش مسئولان پرسپولیس به اتفاقات مختلفی که در این باشگاه می‌افتد عالی است؛ طوری تهاجمی عمل می‌کنند که انگار عالم و آدم توی کار آنها هستند و دارند علیه‌شان توطئه می‌کنند. مثلا همین داستان آنفالو کردن پیج رسمی باشگاه توسط علیرضا بیرانوند را ببینید؛ از مدیران تیم سؤال شده که پشت پرده این اختلاف چیست، بعد آنها منتقدان را به غرض و مرض و بی‌خبری از مسائل داخلی باشگاه متهم کرده‌اند. به خدا لااقل این یک موضوع آنقدر هم سخت و پیچیده نیست‌ها؛ گلرتان صفحه رسمی باشگاه را آنفالو کرده و این اتفاق در سراسر جهان یک معنی بیشتر ندارد. این خودش فریاد اختلاف است و بیرانوند هم شخصا، بدون فضاسازی رسانه‌ها این کار را کرده است. بنابراین اگر تصور می‌کنید با فرافکنی و ادبیات تهاجمی می‌توانید در این مورد هم از تهدید فرصت بسازید، در اشتباهید.

این خبر را به اشتراک بگذارید