• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 15 اسفند 1398
کد مطلب : 96533
+
-

سوسیس انگلیسی

سوسیس انگلیسی

همه می‌دانیم مصرف بیش از حد سوسیس و کالباس برای سلامتی مضر است، اما چه می‌شود کرد؟البته سوسیس‌های دست‌ساز و خانگی هم هستند که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد. مردم اروپا عاشق انواع سوسیس‌اند و برای هرکدام تاریخچه و داستان و دستور پختی دارند.
«بَنگِرز اَند مَش» (Bangers and Mash) نوعی غذای بریتانیایی است که گفته می‌شود تاریخچه‌ی آن به جنگ‌جهانی اول برمی‌گردد. غذایی که بین مردم انگلیس خیلی محبوب است و این روزها انواع مشابه آن در رستوران‌ها و کافه‌های ایران هم پیدا می‌شود. اما مسلماً بهتر است خودمان در خانه این غذا را بپزیم و امتحان کنیم تا این‌که بیرون از خانه آن را سفارش دهیم. پس منتظر چه هستید؟ شروع کنید!
1. برای شروع به یک یا دو سیب‌زمینی متوسط نیاز دارید. سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوستشان را بگیرید و نگینی خرد کنید. سپس با مقداری آب در تابه ریخته و بین 15 تا 20 دقیقه بپزید.
2. وقتی احساس کردید سیب‌زمینی‌ها خوب پخته، آن‌ها را آبکش کنید. بعد در ظرفی بریزید و با فشاردادن چنگال پوره‌اش کنید. کمی نمک و فلفل و کره و شیر به پوره اضافه کنید و مواد را حسابی مخلوط و له کنید، تا جایی که پوره‌تان مثل خمیر نرم شود.
3. یک پیاز متوسط را خلالی خرد کنید و همراه دو یا سه سوسیس گوشت در ماهی‌تابه تفت دهید. «بنگرز» نوع خاصی از سوسیس گوشت است که خود انگلیسی‌ها از آن استفاده می‌کنند و در ایران کم‌تر پیدا می‌شود. برای همین می‌توانید به سلیقه‌ی خودتان از سوسیسی که دوست دارید استفاده کنید. ما در این‌جا از سوسیس «اِنجوی %90» استفاده کردیم که کارخانه‌های ایرانی هم تولید می‌کنند و شباهت زیادی به بنگرز دارد.
4. تفت‌دادن سوسیس‌ها را تا زمانی که سوسیس‌ها قهوه‌ای‌رنگ و پیازها نرم و طلایی شوند ادامه دهید.
5. سه قاشق غذاخوری
پودر سس گِرِیوی یا سس گوشت را در مقداری آب‌جوش ریخته و هم بزنید. مراقب باشید سستان خیلی رقیق نشود. اگر هم به پودر گریوی دسترسی ندارید می‌توانید از پودر عصاره‌ی گوشت استفاده کنید.
6. حالا وقت سرو غذاست! پوره‌ی سیب‌زمینی را در کف بشقاب بکشید و سوسیس و پیاز را رویش بکشید. مقداری سس روی مواد بریزید و با کمی جعفری آن را تزیین کنید. نوش جان!

فوت آخر!
کمی نخودفرنگی پخته در کنار این غذا هم رنگ و لعابش را بهتر می‌کند، هم خوش‌مزه‌ترش می‌کند و هم برای سلامتی مفید است!

این خبر را به اشتراک بگذارید