• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 14 اسفند 1398
کد مطلب : 96526
+
-

همه برگزیدگان جایزه پن2020

جایزه ویژه پن به تام استاپرد رسید

همه برگزیدگان جایزه پن2020

مراسم جایزه پن آمریکا برگزار شد و برندگان در بخش‌های مختلف معرفی شدند. به گزارش ایبنا به نقل از وبسایت رسمی پن، بنیاد جایزه پن آمریکا برندگان سال2020 را در چند بخش داستان، زندگینامه، مقاله‌نویسی، آثار غیرداستانی، کتاب کودک، ترجمه، شعر و نمایشنامه اعلام کرد. «نام خانوادگی‌اش» نوشته میمی لاک برنده بخش کتاب‌اولی‌ها شد. 5کتاب به‌عنوان نامزد نهایی بنیاد پن در بخش کتاب‌اولی‌ها، که به نام نویسنده آمریکایی رابرت وورث بنگهان خوانده می‌شود، انتخاب شده بودند. جایزه کتاب اولی جایزه پن به نویسنده‌ای اهدا می‌شود که نخستین رمان و مجموعه داستان کوتاهش را در سال2019 منتشر کرده باشد. «قبر روی دیوار» نوشته براندون شیمادا به‌عنوان برنده بخش کتاب آزاد معرفی شد. در بخش کتاب آزاد که به بهترین اثر نویسندگان رنگین‌پوست، که آثارشان را در سال2019 در آمریکا منتشر کرده‌اند، اهدا می‌شود 5نویسنده حضور داشتند. «ده عشق نیشینو» نوشته هیرومی کاواکامی از زبان ژاپنی موفق به دریافت جایزه پن در بخش ترجمه شد. در بخش ترجمه نیز جایزه قلم به نویسندگانی اهدا می‌شود که آثاری را از زبان‌های مختلف به زبان انگلیسی ترجمه کرده باشند. «احیای وحش: تعمقی بر فضای طبیعت اوهایو» نوشته دبورا فلمینگ برنده بخش مقاله‌نویسی جایزه پن شد. جایزه 10هزار دلاری دیامونشتاین- ‌اشپیلفوگل نیز به نویسندگانی اهدا می‌شود که هنر مقاله‌نویسی را به‌عنوان بخشی از ادبیات به همگان یادآوری می‌کنند. «خواهران و شورشیان: کشمکش برای روح آمریکا» نوشته ژاکلین دُد هال برنده بخش مقاله‌نویسی بنیاد پن شد. بخش 5هزار دلاری زندگینامه‌نویسی به نام بوگارد ولد خوانده می‌شود.
در بخش آثار هنجارشکن «وقتی دلایل به پایان می‌رسند» نوشته یی‌یون لی از انتشارات رندوم هاوس به‌عنوان برنده انتخاب شد. آثار هنجارشکن که به نام جان اشتاین خوانده می‌شود، از آثاری تقدیر به عمل می‌آورد که محدویت‌های فرم داستانی را پشت سر بگذارند و فرمی جدید خلق کنند.
در مراسم امسال از تام استاپرد، نمایشنامه‌نویس معروف آمریکایی برای خدمات ارزنده به ادبیات تقدیر به عمل آمد و جایزه مایک نیکولاس را دریافت کرد. علاوه بر این، ‌ام.نوربیس فیلیپ جایزه ناباکوف را برای دستاوردهای ادبی بین‌المللی دریافت کرد.
بنیاد جایزه پن امسال 330هزار دلار به نویسندگان و مترجمین اهدا کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید