• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 13 اسفند 1398
کد مطلب : 96440
+
-

زنی به بهانه مراقبت از افراد مسن قدم به خانه‌هایشان می‌گذاشت و آنها را بی‌هوش می‌کرد

شناسایی طعمه‌ها در پارک‌ها و اتوبوس‌ها

شناسایی طعمه‌ها در پارک‌ها و اتوبوس‌ها

زن جوان در داخل اتوبوس‌ها یا پارک‌ها سراغ زنان مسن می‌رفت و نقش پرستار سالمندان را بازی می‌کرد تا نقشه شوم خود را عملی کند.
به گزارش همشهری، راز سرقت‌های سریالی این زن با شکایت یکی از مالباخته‌ها در اداره آگاهی تهران فاش شد. شاکی که زنی مسن بود با حضور در پایگاه پنجم آگاهی گفت: مدتی قبل زمانی که سوار اتوبوس بودم، زن جوانی کنارم نشست و سر صحبت را باز کرد. می‌گفت اسمش نسترن و پرستار سالمندان است و کارش مراقبت از افراد مسن و انجام کارهای روزمره آنهاست. از آنجا که تنها زندگی می‌کنم و برای انجام کارهای روزانه‌ام به کمک نیاز داشتم از او درباره شرایط کاری‌اش پرسیدم و وقتی فهمیدم که فعلا بیکار است، خواستم که به خانه‌ام بیاید و کمکم کند. او هم قبول کرد و نشانی خانه‌ام را دادم و قرار شد از صبح روز بعد کارش را شروع کند.
نسترن صبح روز بعد راهی خانه شاکی شد و همان روز بود که نقشه شوم خود را عملی کرد. شاکی ادامه داد: وقتی نسترن به خانه‌ام آمد، در همان ابتدا گفت که می‌خواهد برایم چای مخصوص دم کند و به آشپزخانه رفت. دقایقی بعد با 2 لیوان چای برگشت و درحالی‌که مشغول حرف زدن بودیم، با هم چای خوردیم. دقایقی بعد اما احساس سرگیجه کردم و دیگر چیزی نفهمیدم. وقتی چشمانم را باز کردم چند ساعت گذشته بود و در همه این مدت من بیهوش بودم. از نسترن خبری نبود و وقتی داخل خانه را جست‌وجو کردم متوجه شدم که او گوشی موبایل و همه پول‌‌های نقد موجود در خانه و طلاهایم را سرقت و فرار کرده است. بلافاصله با شماره‌ای که از او داشتم تماس گرفتم اما جواب نمی‌داد و تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس گزارش کنم.
با شکایت این زن تحقیقات برای یافتن ردی از زن سارق شروع شد اما هنوز مدت زیادی از این ماجرا نگذشته بود که مأموران پلیس با شکایت‌های مشابه دیگری هم روبه‌رو شدند. در همه این پرونده‌ها زن جوانی که مشخصاتش با مشخصات نسترن یکی بود، با حضور در اتوبوس‌ها یا پارک‌ها به سراغ زنان مسن رفته و سر صحبت را با آنها باز کرده و مدعی شده بود که پرستار سالمندان است. مالباخته‌ها نیز با توجه به کهولت سن و نیازشان به یک پرستار، فریب حرف‌های او را خورده و وی را به‌عنوان پرستار استخدام کرده بودند اما زن جوان در همان روز نخست کارش، آنها را مسموم کرده و اموال باارزش‌شان را به سرقت برده بود.
کارآگاهان که خود را در برابر یک سارق حرفه‌ای می‌دیدند با مشخصات و سرنخ‌هایی که شاکیان از این زن داشتند، تلاش برای شناسایی او را آغاز کردند. این بررسی‌ها مدتی بعد نتیجه داد و آنها موفق شدند محل زندگی زن جوان را در منطقه پیروزی شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم تحت تعقیب در خانه یکی از دوستانش زندگی می‌کند که با صدور دستور بازداشت، تیمی از کارآگاهان راهی آنجا شدند و وی را دستگیر کردند.
سرهنگ خیرالله دولتخواه، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهم در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت‌‌های سریالی در پوشش پرستار سالمندان اعتراف کرد و مدعی شد که همه سرقت‌ها را از طریق ریختن داروهای بیهوشی در غذا یا نوشیدنی مالباختگان انجام داده است. او همچنین گفت که پس از سرقت، اموال مسروقه را  به افرادی ناشناس در خیابان و قیمتی پایین به فروش می‌رساندم و پول‌ آن را صرف خوشگذرانی می‌کردم.
به گفته سرهنگ دولتخواه، تا‌کنون 5نفر از افرادی که طعمه‌ این زن شده‌اند شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران همچنین با هشدار به شهروندان گفت: از ارائه مشخصات و جزئیات زندگی مالی و شخصی خود به افراد غریبه در محیط‌های عمومی مانند پارک‌ها، اتوبوس و مترو خودداری کنید، چرا که گاهی این اطلاعات ناخودآگاه شما را تبدیل به طعمه مناسبی برای مجرمان می‌کند. به‌خاطر داشته باشید که ایجاد صمیمیت و هم‌صحبتی دوستانه با شهروندان گام نخست سارقان در به‌دام‌انداختن قربانیانشان است و صرف گفت‌وگوی کوتاه چند دقیقه‌ای در محیط‌های عمومی نباید باعث شود که به افراد اعتماد کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید