• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 13 اسفند 1398
کد مطلب : 96433
+
-

فجر جهانی کرونایی شد

احتمال تغییر در زمان برگزاری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

فجر جهانی کرونایی شد

مسعودمیر- روزنامه‌نگار

اهالی رسانه کم‌کم درگیر ثبت‌نام شدند و در دفتر جشنواره هم نام مهمانان و اوضاع فیلم‌های داوطلب برای حضور در جشنواره بهاری سینمای ایران دائم کم و زیاد می‌شد که سر و کله کرونا پیدا شد.
فعالیت‌های فرهنگی هنری که هیچ، روزمره زندگی هم فعلا از ترس کرونا به امرمحال بدل شده و حالا زمزمه جدید درباره سینمایی که سالن‌هایش تعطیل است به این قرار به گوش می‌رسد: به‌احتمال زیاد و با توجه به شرایط کرونایی، جشنواره جهانی فجر به تعویق خواهد افتاد. البته هنوز چیزی قطعی نیست چون محمدمهدی عسگرپور تصمیم‌گیری درباره این مهم را به روزهای آتی موکول کرده است. دبیر جدید جشنواره جهانی فجر نخستین تجربه‌اش را با بحران آغاز کرده و روزهای سختی هم در پیش دارد.
از یک‌سو خبر می‌رسد که جشنواره کن به دلیل شیوع کرونا دیرتر از همیشه برگزار می‌شود و از یک طرف قرنطینه خطوط هوایی به مقصد تهران هر روز سختگیرانه‌تر اعمال می‌شود. مهمانان جشنواره جهانی حالا برای اینکه روز ۲۸فروردین سال۱۳۹۹ در تهران و از آن مهم‌تر در کاخ جشنواره-پردیس سینمایی چارسو- باشند شرایط سختی پیش رو خواهند داشت. به جز مشکلات پروازی و حضور مهمانان، باید مسئله مهم امکان یا عدم‌امکان نمایش فیلم در سالن‌های سینما تا موعد مقرر برگزاری جشنواره را هم مدنظر قرار داد. سینماهای کشور فعلا تعطیل هستند و با این شرایط برگزاری جشنواره‌ای که باشگاه مخاطبانش نقش مهمی در رونق آن دارند موضوع محالی را می‌ماند که فعلا باید درباره‌اش فقط صبر کرد. دبیر جشنواره و دیگر همکارانش احتمالا به‌زودی درباره تغییر زمان برگزاری جشنواره تصمیم‌گیری خواهند کرد اما نکته مهم اینجاست که در شرایط فعلی هرگونه تصمیم‌گیری این چنینی هم ضمانتی برای اجرایی شدن ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید