• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
سه شنبه 22 اسفند 1396
کد مطلب : 9638
+
-

تلگراف

تلگراف
تلگراف

نصرالله جهانگرد، دبیر محتوایی هفتمین جشنواره فاوا گفته، 350شرکت در این جشنواره شرکت کرده‌اند که 74درصد‌شان از بخش خصوصی بوده‌اند؛ ضمن اینکه 24نفر از نخبگان این حوزه به‌عنوان داور وظیفه ارزیابی شرکت‌کنندگان را بر عهده داشتند. این شرکت‌ها در 7محور و با 1200ساعت کار ارزیابی شدند که از هزار امتیاز، بهترین شرکت درنهایت 505امتیاز را دریافت کرده است.

 

محققان یک مدل سه بعدی از شوک‌های پس از طوفان خورشیدی را شبیه‌سازی کردند. طوفان خورشیدی یک اختلال طبیعی است که روی سیستم‌های مکان‌یابی، سفر هوایی، امنیت ملی و سیستم‌های مخابراتی نجاتی تأثیر می‌گذارد.

 

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده تا سال 2019فضاپیمای BFR را به مریخ می‌فرستد؛ نخستین فاز از بلندپروازانه‌ترین پروژه یک شرکت خصوصی برای تسخیر سیاره سرخ. این فضاپیما جانشین موشک «فالکون هوی»(Falcon Heavy) است و در طراحی آن از 37موتور استفاده شده است.

 

محققان مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی کپسولی هیدروژلی تولید کرده‌اند که حاوی کافئین است و می‌تواند این ماده را به‌صورت آهسته و هدفمند به خون افراد وارد کند. این کپسول به سربازان، رانندگان و کارکنان صنایع نظامی که نیاز به هوشیاری طولانی‌مدت دارند کمک می‌کند تا مدت بیشتری سرحال بمانند.

 

اولین نمونه از کامیون برقی شرکت تسلا موسوم به «سمی» اخیرا بارگیری شده تا به‌صورت آزمایشی یک محموله باتری را از ایالت نوادا به کالیفرنیا برساند.این کامیون که در عرض 5ثانیه‌ از سرعت صفر به 97کیلومتر بر ساعت می‌رسد، ‌می‌تواند با ظرفیت کامل 28836 کیلوگرم بین 100تا 800کیلومتر (بنا به شرایط جاده و میزان بار) حرکت کند.

 

شرکت مرسدس بنز اعلام کرده، برنامه‌ای را تا سال 2020به پایان خواهد رساند که در پی آن، یک کارخانه مجهز برای تولید بنزهای الکتریکی فراهم می‌شود. «کارخانه 56» به تجهیزات ویژه‌ای هم مجهز خواهد بود ازجمله اینکه می‌تواند به‌صورت دیجیتال تمام قطعات و وسایل نقلیه را در امتداد خط تولید ردیابی کند.

 

توییتر قرارداد جدیدی با لیگ برتر فوتبال آمریکا امضا کرده تا در هر فصل 24بازی را به‌صورت زنده برای کاربرانش پخش کند. این قرارداد 3ساله بخشی از یک برنامه بلندمدت است که قرار است شرکت‌هایی مثل فیسبوک، آمازون و یوتیوب را نیز به دنیای فوتبال بکشاند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :