• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
سه شنبه 22 اسفند 1396
کد مطلب : 9627
+
-

از ایده تا استارتاپ

۱۲ ترفند برای تبدیل ایده به کسب و کار

از ایده تا استارتاپ

۱۲ ترفند برای تبدیل ایده به کسب و کار

چندبار پیش‌آمده که در جلسه‌ای به شما بگویند ایده‌تان فوق‌العاده است، باید ابتکار عمل به‌خرج داده و آن را تبدیل به واقعیت کنید. معمولا چه اتفاقی می‌افتد؟ اکثر اوقات هیچ‌چیز؛ اکثرا ایده‌های خلاقانه دست نخورده باقی می‌مانند زیرا بیشتر مردم شجاعت، زمان یا پول کافی برای به سرانجام رساندن آن ایده‌ها را ندارند.  حتی اگر کارآفرین باشید تبدیل ایده به واقعیت صرف‌نظر از زمان و هزینه بالای آن، کار ساده‌ای نیست. ۱۲نکته در این راه برای به سرانجام‌رساندن ایده‌تان وجود دارد:

 

 

1-خودباوری داشته باشید


تا زمانی که به‌خود باوری نرسیده‌اید نباید هیچ اقدامی انجام دهید زیرا نمی‌توانید عواقب تصمیم‌های خود را کنترل کنید. مسئولیت‌پذیری نیازمند آن است که خود را صد در صد باور داشته باشید تا بتوانید کاری را صورت دهید.

 

 

2-از تجربه‌ها استفاده کنید


کسانی را الگوی خود قرار دهید که قبل از شما این کار را انجام داده‌اند. هیچ وقت فقط به‌دلیل اینکه ایده مال شماست، فکر نکنید که همه‌‌چیز را می‌دانید. اجازه دهید هیأت مشاور از خرد و تجارب خود در شکست‌ها و موفقیت‌های قبلی که داشتند شما را بهره‌مند کنند. اگر می‌خواهید یک کارآفرین موفق باشید، به همه حرف‌ها گوش دهید، زیرا هرگز نمی‌دانید که چه زمانی یک ایده خوب را خواهید شنید.

 

 

3-خطر بهترین دوست شماست


هنگامی که یک ایده را خلق می‌کنید، خطر بهترین دوست شما می‌شود. درصورت قبول این واقعیت، همه‌‌چیز در مسیر رویاهای شما خواهد بود. اگر مسائل مطابق برنامه‌ریزی پیش نرفت، تمرکز کنید و اجازه ندهید که این اختلال شما را به عقب بازگرداند. ریسک کردن امری کاملا طبیعی است.

 

 

4-صبور باشید


 فشار بیش از اندازه روی خودتان قرار ندهید. از کاری که انجام می‌دهید، لذت ببرید و وقت خود را برای درک درست کارها صرف کنید. اکثر مردم تا زمان حصول نتایج مورد نظرشان بیش از حد اضطراب دارند و به‌همین دلیل تصمیمات اشتباهی می‌گیرند.

 

 

5-یاد بگیرید چگونه ایده‌هایتان را بفروشید


فروش ایده‌های شما شبیه‌فروش یک مشت پول خرد است. درآمدزایی ایده‌تان را به روشنی شرح دهید. فروش ایده‌های بلندپروازانه بدون درک درستی از آینده مالی آن، باعث می‌شود که خریداران مناسبی پیدا نکنید.

 

 

6-مسائل را با یکدیگر مرتبط کنید


همه‌‌چیز به‌هم مرتبط است. اگر با عقایدی ارتباط برقرار کنید که به‌طور طبیعی در راستای ایده شما هستند، ایده اصلی می‌تواند به ایده کامل‌تری تبدیل شود.

 

 

7-پرشور و اشتیاق باشید


 هنگامی که شور و اشتیاق را در مورد کاری که انجام می‌دهید به‌خرج دهید، به شما قدرت زیادی می‌دهد و نهایتا موفقیت را در پی خواهد داشت.

 

 

8-هدفمند باشید


 هدف، شور و شوق را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود در این راه تنها نمانید. شاید این موضوع بتواند دلیل برتری 6درصدی ارزش شرکت‌های خانوادگی بر شرکت‌های عمومی در بازار را  توضیح دهد.

 

 

9-مغتنم شمردن فرصت‌ها


 به دقت همه منابع و امکانات را شناسایی کنید و به‌منظور افزایش فرصت، ایده‌هایتان را از طریق روابط و یا شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارید. مغتنم شمردن فرصت‌ها برای تبدیل ایده به واقعیت ضروری است.

 

 

10-ایده‌هایتان را ارتقا دهید


 همیشه می‌توانید بر ارزش ایده خود افزوده و آن را بهتر کنید. هیأت مشاوران را به چالش بکشید تا ایده‌هایتان را مترقی کنند. این کاری است که استیو جابز با اپل انجام داد. بهبود مستمر بخشی از میراث او بود.

 

 

11-تعادل در مسائل کاری و زندگی شخصی


 بدون ایجاد تعادل در زندگی، همه ما محکوم به فرسودگی شغلی هستیم. ذهن، بدن و روح باید به‌درستی هماهنگ شوند. برای ایجاد تعادل در مسائل کاری و زندگی شخصی، زمان بگذارید. این موضوع به افکار نظم و ترتیب داده و کمک می‌کند تا مسائل را از منظر بهتری نگاه کنید. تبدیل موفق یک ایده به واقعیت یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت.

 

 

12-ایده‌تان را یک میراث جاودانه کنید


اکنون ایده اصلی شما متولد شده و گسترهآن به حوزه‌های متعددی که در ابتدا هرگز فکرش را نمی‌کردید، رسیده است. همانطور که به ایده‌تان زندگی می‌بخشید، این وظیفه شماست که اثر آن را برای همیشه زنده نگه‌دارید.

 

منبع: فوربس - مترجم: معصومه السادات اطایبی

این خبر را به اشتراک بگذارید