تحقق وعدههای عمرانی
افشین حبیبزاده- رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران
یکی از مهمترین دستورکارهای کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در طول دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، بررسی مستمر پروژههای عمرانی شهر از لحاظ اولویت بندی، پیشرفت فیزیکی، تامین منابع، سرعت انجام کار و نظارت بر انجام کار است. براین اساس در اواخر سال 1397و همزمان با تدوین بودجه سال 1398بودجه عمرانی شهر بهمنظور تعیین تکلیف پروژههای مذکور به دو برابر افزایش یافت تا سال 1398شاهد اتمام پروژههای نیمه تمام ازجمله جمعآوری آبهای سطحی، احداث زیرگذر تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه جلال آلاحمد (پل گیشا) زیرگذر استاد معین، بزرگراه شهید رستگار و شهید بروجردی باشیم.
تیم مدیریت شهری توانست در طول سالجاری پروژههای عمرانی که از سالهای گذشته نیمه کاره مانده بود را به اتمام برساند که یکی از مهمترین آنها، بازگشایی پروژه زیرگذر تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه جلال آلاحمد است. پل گیشا در سال 1353و بهطور موقت برای بازیهای آسیایی 1974ساخته شده بود. به مروز زمان و به جهت وضعیت فرسودگی پل فلزی و نا ایمن شدن آن، احداث زیرگذر تقاطع بزرگراههای شهید چمران با جلال آلاحمد در سال 1393آغاز شد اما بهدلیل برخی معارضات تاسیساتی و احداث خطوط 6 و 7مترو، تا سال 1396مسکوت ماند. شروع فاز جدید احداث زیرگذر گیشا بهعنوان یکی از مهمترین اقدامات دوره جدید مدیریت شهری از سال 1396آغاز شد و حذف سازه قدیمی پل گیشا نیز در دستور کار قرار گرفت که در نهایت مقرر شد سازه قدیمی بهطور موقت جمعآوری و پس از افتتاح زیرگذر، با نصب مجدد پل تنها بهمنظور استفاده عابرین پیاده از آن استفاده شود. هدف اصلی از احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه چمران- جلال آلاحمد، یکسانسازی حرکت در بزرگراه جلال آلاحمد و انطباق آن با معابر مرتبط دیگر و یکسانسازی خطوط عبوری تقاطع متناسب با مسیرهای قبل و بعد در دو باند شمالی و جنوبی با سه خط عبوری در طرفین است. اصلاح هندسی مسیر ورودی به خیابان کارگر جنوبی و خیابان بیمارستان شریعتی، تامین دسترسی مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید چمران به مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید گمنام بهصورت غیرهمسطح و برقراری تعادل خطوط ترافیکی ورودی به خیابان گیشا ازجمله کارکردهایی است که در کنار رفع گلوگاه ترافیکی پل فلزی گیشا محقق شده است.