• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 10 اسفند 1398
کد مطلب : 96191
+
-

شبکه امنیتی

ویترین
شبکه امنیتی


شبکه امنیتی عنوان رمانی است نوشته هاینریش بل، نویسنده نامدار آلمانی که محمدتقی فرامرزی آن را به فارسی برگردانده است.
هاینریش بل (1985 –1917) یکی از نویسندگان شاخص آلمان است. جنگ جهانی دوم، فلاکت مردم آلمان در آن‌ دوره و پس از آن و تجربه‌های دوران خدمت نظامی بل، درونمایه اصلی آثار این ‌نویسنده‌اند. نخستین رمان هاینریش ‌بل با نام «قطار سر وقت رسید» سال۱۹۴۹ منتشر شد که نخستین اعتراض او به جنگ محسوب می‌شد و آغازگر دوران پرثمر زندگی ادبی اوست.
در رمان 408صفحه‌ای شبکه امنیتی، دست سرنوشت، فریتس تولم را در جای قدرتمندترین شخصیت آلمان غربی نشانده است. اما شهرت، ترس و آسیب‌پذیری هم می‌آورد. تهدیدها برای چنین‌فردی، بالقوه اما دائمی هستند. تولم هم همراه با خانواده‌اش در خانه زندانی شده‌اند و یک‌شبکه امنیتی وظیفه حفاظت از آنها را به‌عهده گرفته است. با وجود شبکه امنیتی، زندگی کل خانواده درگیر یک حس بدگمانی است. بل با ساخت چنین حال و هوایی، مخاطب داستان را با زندگی تک‌تک افراد ‌خانواده آشنا می‌کند؛ تولم، همسرش و دختر و پسر نوجوانشان. آدم‌های اصلی این‌قصه ظاهرا چاره‌ای ندارند جز اینکه منتظر بمانند و ببینند تروریسم کی و کجا بر آنها غلبه می‌کند.
رمان شبکه امنیتی سال۱۹۷۹ منتشر شد و بازتابی از وضعیت اجتماعی مردم آلمان فدرال در دهه۱۹۷۰ تا 19۸۰ است. بل درباره این‌رمان و دنیایی که در آن تصویر کرده، گفته است: «تاکنون هیچ‌گاه به‌ تحلیل چنین دنیایی نپرداخته بودم.»
نشر نو، شبکه امنیتی را با شمارگان هزار و ۱۰۰نسخه به بهای ۶۲هزار تومان منتشر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید