• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 10 اسفند 1398
کد مطلب : 96156
+
-

پاسخ روحانی به وزیر بهداشت: تمام نهادها مکلف به اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونا هستند


رئیس‌جمهوری ضمن موافقت با تمام موارد مصوب در آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تمام دستگاه‌ها و ارکان کشور موظف و مکلف به اجرای تمامی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهند بود.
به گزارش تسنیم، حسن روحانی روز پنجشنبه و در پاسخ به نامه دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که در آن، مصوبات جلسه ستاد را تقدیم رئیس‌جمهور کرده بود، ضمن ستایش از فداکاری پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها، با همه مواردی که ستاد مصوب کرده است ازجمله محدودیت‌های پیشنهادی و تعطیلی مراکز آموزشی، حسب تشخیص ستاد موافقت کرد.
در دستورالعمل رئیس‌جمهوری با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان آمده است: فروتنانه عرض می‌کنم که ایثار همکاران شما که جانانه در صف نخست محافظت از شهروندان ایستاده‌اند، در حافظه تاریخی ملت ما باقی خواهد ماند. ایران ما به داشتن این زنان و مردان سربلند و مسئولیت‌پذیر به‌خود می‌بالد.
همانگونه که در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و هیأت دولت اعلام کردم، یگانه مرجع تصمیم‌گیری درخصوص مدیریت بیماری کرونا، تنها و تنها آن ستاد است و تمام دستگاه‌ها و ارکان کشور موظف و مکلف به اجرای تمامی مصوبات ستاد خواهند بود.
در قسمت دیگری از متن رئیس‌جمهور آمده است: ‌برای ایجاد نظم، انضباط و هم‌افزایی همه دستگاه‌های دولتی، خدماتی، غیردولتی و یا اجرایی در ایفای وظیفه خود و رسالت خطیر مراقبت از سلامت مردم، همانگونه که در دولت نیز تأکید شد، نیازمند تصمیم‌گیری‌های قاطع، دقیق، علمی و متمرکز هستیم و در این راستا، هرگونه تصمیم، صرفا از طرف آن ستاد خواهد بود. ترتیبی اتخاذ نمایید تا درصورت تعطیلی مراکز آموزشی، با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین سازمان صداوسیما، اقدامات لازم برای آموزش آنلاین و عمومی از طریق رسانه ملی انجام گیرد تا حتی‌الامکان لطمه‌ای به تحصیل فرزندان عزیزمان وارد نشود.
در بخش دیگری از این دستورالعمل تأکید شده: همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد نمازجمعه، مرکز امور رسیدگی به مساجد، دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضایی و متولیان اماکن مذهبی، مکلف و موظف به تبعیت و اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا هستند. درصورت عدم‌ اجرای تصمیمات آن ستاد از سوی هر دستگاهی، سریعا موارد به اینجانب گزارش شود تا پیگیری‌‌های لازم از طریق مراجع ذیربط انجام گیرد. همچنین با همه مواردی که ستاد مصوب نموده و در نامه جنابعالی به آنها پرداخته شده، ازجمله محدودیت‌های پیشنهادی و تعطیلی مراکز آموزشی، حسب تشخیص ستاد موافقت می‌شود.
در این دستورالعمل خطاب به مردم آمده: از ملت بزرگوار و شریف ایران می‌خواهم در این شرایط خاص و خطیر، با رواداری، همدلی، آرامش و مراقبت جدی و تبعیت از توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری و کنترل این بیماری، اکیداً از مسافرت و ترددهای غیرضرور، خودداری نمایند. 
قطعا ملت بزرگ، فهیم، مسئولیت‌پذیر و مقاوم ایران که از مراحلی بسیار سخت‌تر و صعب‌تر از این گذر کرده است، این بار نیز از این گردنه، با تدبیر عبور خواهد کرد. ما همه با هم هستیم و بی‌تردید کرونا را شکست خواهیم داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید