• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 7 اسفند 1398
کد مطلب : 96058
+
-

کودکان کتاب خواندن را دوست ندارند؟

دریچه
کودکان کتاب خواندن را دوست ندارند؟


نتایج تحقیقات یک انتشارات آمریکایی به نام اسکولاستیک نشان می‌دهد حدود نیمی از کودکان آمریکایی به خواندن کتاب علاقه نشان می‌دهند. این مؤسسه و انتشارات آمریکایی می‌گوید درنظرسنجی به عمل آمده از حدود 2558پدر و مادر آمریکایی، معلوم شده است که تنها ۵۱ درصد از کودکان می‌گویند عاشق کتاب خواندن برای لذت بردن از آن هستند که در مقایسه با ۵۸ درصد سال ۲۰۱4و ۶۰ درصد سال ۲۰18 کاهشی قابل توجه داشته است. براساس این گزارش در سال ۲۰۱۴ ۳۷درصد از کودکان گفتند که کتاب خواندن را دوست دارند، درحالی‌که ۱۲درصد هم گفتند کتاب خواندن را دوست ندارند و از آن لذت نمی‌برند. به گزارش ایبنا، طبق ادعای محققان، کودکان آمریکایی بعد از سن هشت‌سالگی به کتاب خواندن علاقه نشان نمی‌دهند و بیشتر وقت خود را با دیگر تفریحات می‌گذرانند.
یکی از یافته‌های جالب در این‌باره این است که بیشتر کودکان در سنین مدرسه با کتاب‌های درسی مشغول می‌شوند و کمتر به کتاب‌های دیگر توجه دارند، درحالی‌که با بالا رفتن سن توجه به کتاب‌های غیردرسی بیشتر می‌شود.
مؤسسه اسکولاستیک در نتیجه‌گیری خود از مجموعه تحقیقات انجام‌گرفته درباره روند کتابخوانی کودکان می‌گوید که معمولاً در خانه‌هایی که برای کودکان کتاب خوانده می‌شود بیشتر احتمال دارد کودکانی بزرگ شوند که به کتاب علاقه نشان می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید