• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 7 اسفند 1398
کد مطلب : 96021
+
-

هتل‌ها ضدعفونی می‌شوند

رئیس جامعه هتلداران ایران، از ضدعفونی هتل‌ها خبر داد و گفت:‌ دستوری برای پذیرش نکردن مسافران شهرهای خاص به هتل‌ها داده نشده است.
جمشید حمزه‌زاده به افزایش کنسلی رزرو هتل‌ها به‌دنبال سرایت ویروس کرونا به ایران اشاره کرد و به ایسنا گفت: همه هتل‌ها، پیش از آنکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستورالعمل بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را ابلاغ کند، وارد عمل شده و مراقبت‌های بهداشتی را آغاز کرده‌اند. به گفته او، از مراکز اقامتی خواسته شد تمام تجهیزات را ضدعفونی کنند و توجه جدی در وضعیت موجود داشته باشند. او با بیان اینکه کنسلی هتل‌ها مطابق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می‌شود و هنوز وضعیت اضطراری اعلام نشده است که طبق آن کنسلی‌ها اعمال شوند تأکید کرد: شرایط فورس‌ماژور را دولت‌ها تعیین می‌کنند تا قبل از آن، هتل‌ها و سایر مراکز خدمات گردشگری نمی‌توانند چنین وضعیتی را اعلام کنند. علاوه بر آن، شرایط فورس‌ماژور در دستورالعمل‌ها تعریف شده و هر وقت اعلام کنند ما مطابق آن رفتار می‌کنیم و پول مردم را برمی‌گردانیم.
حمزه‌زاده درباره اعمال محدودیت در پذیرش مسافر با توجه به سرایت ویروس کرونا در پهنه جغرافیایی بیشتری از کشور، افزود: هیچ محدودیتی در پذیرش مسافر تعیین نشده است. ذات هتل مهمانپذیری است و نمی‌تواند از پذیرش مسافر خودداری کند.
وی درباره خودداری برخی هتل‌ها در تهران از پذیرش شهروندان برخی شهرها و استان‌های مبتلا به ویروس کرونا، گفت: نپذیرفتن مسافران از استانی خاص به هیچ وجه توجیه ندارد. ما هم از هتل‌ها چنین خواسته‌ای نداشتیم و فقط از آنها خواسته‌ایم موارد مشکوک را به مراکز بهداشتی اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید