• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 7 اسفند 1398
کد مطلب : 95978
+
-

خرید موبایل ارزان‌قیمت


   نوسان نرخ ارز و تأثیر آن بر افزایش قیمت گوشی تلفن همراه و کاهش قدرت خرید مشتریان موجب افزایش اقبال به خرید گوشی‌های کارکرده و ارزان‌قیمت شده است. اما برای خرید گوشی ارزان‌قیمت متناسب با بودجه‌تان باید به نکاتی توجه کنید.
  خرید گوشی ارزان‌قیمت با عملکرد مناسب اهمیت زیادی دارد گرچه این دسته از گوشی های هوشمند ظرفیت حافظه داخلی و رم زیادی ندا‌رند یا قادر نیستند تصاویر باکیفیتی را به ثبت برسانند اما باید برای انجام فعالیت‌های روزمره مناسب باشند.
   توجه به عملکرد، نخستین عامل در انتخاب و خرید گوشی‌های ارزان در محدوده قیمتی حدود 1/3 میلیون تومان است. توجه کنید که به‌ندرت امکان دسترسی به یک تراشه 8‌هسته‌ای در این نوع گوشی‌ها وجود داشته و معمولاً وجود 4هسته‌ یا نسل قبل تر از آن در این گوشی های هوشمند محتمل‌ تر است.   گوشی های ارزان‌قیمت موجود در بازار معمولاً یک یا 2گیگابایت حافظه رم در اختیار دارند و طبیعتا باید گوشی هوشمندی در این گروه خریداری شود که دارای 2گیگابایت حافظه است.
  انتخاب سیستم عامل Android Go برای حضور در گوشی های ارزان‌قیمتی که تنها دارای یک گیگابایت حافظه رم هستند ایده بسیار خوبی است. اگر قصد دارید یک گوشی باظرفیت حافظه رم پایین خریداری کنید، حتماً از حضور این سیستم عامل روی آن مطمئن شوید.
   از نظر صفحه نمایش نیز مطمئناً امکان دسترسی به صفحات نمایش با وضوح Full HD در این محدوده قیمت از گوشی های هوشمند وجود ندارد و گوشی‌های ارزان‌قیمت موجود در بازار از نمایشگرهای با وضوح 480p یا 540p  بهره می برند. می‌توان به‌ندرت بین  گوشی های با قیمت نزدیک به یک‌میلیون و 300هزار تومان شاهد حضور نمایشگرهای با وضوح 720p  نیز بود.
    از نظر دوربین نیز طی سال های اخیر دوربین های دوگانه و سه گانه، گوشی های هوشمند را قبضه کرده اند؛ اما حضور آنها در میان اسمارت فون های ارزان قیمت و پایین رده به ندرت صورت می گیرد. اگر دوربین های دوگانه را در گوشی های ارزان قیمت یافتید، مطمئن باشید که در بهترین حالت یکی از سنسورهای آن دارای وضوح VGA یا 2مگاپیکسلی است.
  از نظر طول عمر باتری گوشی‌های ارزان قیمت نیز عموما می‌توان باتری های با ظرفیت 2000تا 3000میلی‌آمپر ساعتی را یافت. ترکیب نمایشگرهای با وضوح پایین و تراشه های با مصرف بهینه انرژی، شارژدهی یک روزه را برای کاربران به همراه دارد. اما فراتر از این محدوده قیمت می توان اسمارت فو ن هایی خریداری کرد که باتری های باظرفیت بهتر و در حدود 4000یا 5000میلی‌آمپر ساعتی را در خود جای داده اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید