• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 29 بهمن 1398
کد مطلب : 95413
+
-

حسم را با موسیقی روی‌کاغذ آوردم

چکناوریان به همشهری از آهنگسازی قطعه جانباختگان هواپیمایی اوکراین گفت

حسم را با موسیقی روی‌کاغذ آوردم

همزمان با چهلم درگذشتگان هواپیمایی اوکران؛ لوریس چکناوریان از موزیسین‌های بنام کشور در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که با همراهی برخی از اهالی موسیقی قطعه‌ای را به یاد جانباختگان سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین، آهنگسازی کرده است.
قطعه‌ای که چکناوریان می‌گوید حسی بوده که با الهام از موسیقی روی کاغذ آورده و امیدوار است این قطعه با اجرا در کنسرت‌ها و ارکستر سمفونیک ماندگار بماند. چکناوریان در ادامه به همشهری می‌گوید:«جان باختن برادران و خواهران ما در این اتفاق بسیار غم‌انگیز بود. آنقدر غم‌انگیز که احساس کردم باید حسم را به کمک موسیقی روی کاغذ بیاورم. به لطف دوستان قطعه، نوشته و کپی شد و آن را آماده کردیم. این قطعه برای چهلمین روز درگذشت جانباختگان اجرا شد و با این کار خواستیم اظهار همدردی با خانواده‌های عزیزان و هموطنان خود داشته باشیم.» وی در ادامه می‌گوید: «این تک قطعه‌ای بود که می‌تواند در کنسرت‌ها و ارکستر سمفونیک اجرا شود و امیدوارم در تاریخ موسیقی به یاد این عزیزان ماندگار بماند.»
 به گفته این هنرمند پیشکسوت رازمیک اوحانیان، یارتا یاران، احسان بیرق‌دار، علیرضا راد، امید نیک‌بین، شاهو زندی، بردیا صدرنوری، ناصر ایزدی و مؤسسه فرهنگی و هنری راد نواندیش در تولید و انتشار این اثر همکاری داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید