رفع دغدغه اهالی گیشا با ایجاد دوربرگردان غیرهمسطح
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از رفع دغدغه اهالی محله گیشا در مورد حذف دسترسی از زیرگذر به این محله با ایجاد دوربرگردان غیرهمسطح خبر داد. صفا صبوری دیلمی با بیان اینکه گیشا در زمان گذشته تنها یک ورودی آن هم از قسمت پایین داشته و از بالا بنبست بوده است، به ایسنا گفت: «در گذشته برای دسترسی به محله گیشا تنها یک ورودی از روی پل و یک ورودی همسطح نیز از چمران داشته است و تنها از قسمت جنوب میتوانستیم وارد گیشا شویم، اما در سالیان اخیر از اتوبان شیخ فضلالله و حکیم نیز دو دسترسی از بالا به خیابان گیشا داده شد و این محله از بنبست خارج شد.» او با بیان اینکه در طراحی اولیه زیرگذر گیشا یک ورودی روباز به طول ۲۰۰ متر در ابتدای ورودی به خیابان گیشا درنظر گرفته شده بود، ادامه داد: «تصور کنید یک زیرگذر در ۲۰۰ متر ابتدایی خیابان گیشا روباز باشد آنهم شبیه یک خندق و پرتگاه ؛ چرا که ارتفاع آن 7 مترو طولش ۲۰۰ متر درنظر گرفته شده و غیرمهندسی بود. باید بگویم هر ایدهای که روی کاغذ مناسب است، حتما در عمل مناسب نخواهد بود.»
ورودی بدون مشکل کنونی
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه براین اساس ۲۰۰ متر اول گیشا که در طراحیها روباز درنظر گرفته شده بود، حذف شد، گفت: «حذف این ورودی گیشا دغدغهای را برای اهالی محل ایجاد کرده بود و آنها درنظرسنجیهایی که انجام شد، از این مسئله که نتوانند دسترسی راحتی به گیشا داشته باشند نگران بودند که به همین دلیل یک دوربرگردان غیرهمسطح روبهروی بوستان گفتگو و در بزرگراه چمران طراحی کردیم که هماکنون برای ساخت این دوربرگردان تجهیز کارگاه شده و قبل از افتتاح پروژه زیرگذر گیشا کارگاه فعال میشود تا با یک اختلاف زمانی این دوربرگردان بعد از زیرگذر افتتاح شود.»
به گفته صبوری دیلمی ورودی به گیشااکنون بلامشکل است و حتی محله خلوتتر شده است، اما حذف این دسترسی برای مردم دغدغه ایجاد کرده بود و ما برای رفع نگرانی مردم این دوربرگردان را طراحی کردیم. وی در مورد زمان افتتاح زیرگذر یادآور شد: «در طراحیهای ابتدایی آخر خردادماه سال ۱۳۹۹ را زمان افتتاح درنظر گرفتند، اما به دستور حناچی و با تلاش شبانهروزی مهندسان ۲۹ اسفندماه سالجاری را زمان افتتاح این زیرگذر اعلام کردیم. با توجه به ترافیک شب عید فشار کاری را افزایش داده و قول دادیم که تا قبل از ۱۵ اسفندماه این زیرگذر را به بهرهبرداری برسانیم و احتمال دارد روز پنجم اسفندماه به بهرهبرداری برسد.»
جلوتر از برنامه
پروژه گیشا از ابتدای تیرماه امسال با جمعآوری پل قدیمی آغاز شد. این عملیات در زمان مقرر به اتمام رسید و پس از آن، سطح صفر پروژه، پیش از موعد به روی خودروها بازگشایی شد. این اقدام در ابتدای مهر امسال صورت گرفت تا سپس عملیات احداث زیرگذر سرعت بیشتری بگیرد. آن طور که پیش از این پیشبینی شده بود، قرار بود زیرگذر گیشا اواخر سال به بهرهبرداری برسد اما حالا طبق اعلام معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران زودتر از موعد مقرر کارهای لازم به پایان رسیده و افتتاح میشود.