• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 23 بهمن 1398
کد مطلب : 94975
+
-

هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور نداشته‌ایم

وزیر بهداشت گفت: ویروس کرونای جدید، مردم مناطق زیادی از دنیا را دچار نگرانی کرده و خوشبختانه با لطف خدا، همراهی همکاران ما در هیأت دولت، هوشمندی بالای مردم ایران و مراقبت شبانه‌روزی همکاران ما در وزارت بهداشت در مبادی ورودی و استان‌های کشور، تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونای جدید در کشور نداشته‌ایم.
به‌گزارش ایسنا، سعید نمکی در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر  اظهار داشت: تعدادی از دانشجویان ایرانی که در شهر ووهان چین گرفتار بودند و مصیبتی برای ما و خانواده‌های‌شان بود را به کشور بازگرداندیم و آنها تحت قرنطینه و مراقبت‌های لازم هستند و تمام آزمایش‌های اولیه از این دانشجویان، حاکی از عدم‌آلودگی آنها به ویروس کرونای جدید است و این آزمایش‌ها هر روز تکرار می‌شود تا بتوانیم در پایان ۱۴روز، آنها را صحیح و سالم به خانواده‌هایشان تحویل دهیم. وی افزود: نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از محل قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین بازدید داشت و اقرار کرد که هم نظام بهداشتی ایران، بسیار مقتدر و مسلط است و هم اینکه تا این لحظه، هیچ موردی از ویروس کرونای جدید در ایران گزارش نشده و وی روش قرنطینه و مراقبت از دانشجویان در ایران را به‌شدت تأیید کرد.

به همکاری مردم نیازمندیم
احمد همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با بیان اینکه مسئولان باید درخصوص اعلام مبتلایان به کرونا با مردم صادق و شفاف باشند، گفت: برای مقابله با ویروس کرونا به همکاری مردم نیازمندیم و پنهان‌کاری در این خصوص عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.
وی در گفت‌‌و‌گو با خانه ملت با اشاره به ضرورت برقراری تمهیدات ویژه برای پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: به‌رغم اینکه در کشورهای اطراف ایران بیماری‌های واگیر‌دار مختلفی وجود دارد، به‌دلیل برقراری تمهیدات ویژه و تلاش شبانه‌روزی مسئولان حوزه سلامت در داخل کشور با مشکل خاصی در این خصوص مواجه نبودیم.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای فردی به ویروس کرونا نداشتیم، اظهار کرد: وزارت بهداشت، دولت و حاکمیت باید با برقراری تمهیدات بسیار جدی و اعمال محدودیت برای تردد اتباع چینی مانع ورود ویروس به کشور شوند، از طرفی به هیچ عنوان نباید از جانب دولت با این موضوع سیاسی برخورد شود؛ چرا که مسئله بسیار مهمی‌ بوده و درصورت بی‌توجهی مشکل‌ساز خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم یادآور شد: مسئولان باید درخصوص اعلام مبتلایان به کرونا با مردم صادق و شفاف باشند و درصورت ابتلای فردی به این بیماری، گزارش کامل آن به اطلاع عموم مردم برسد؛ چرا که برای مقابله با ویروس کرونا به همکاری همه مردم نیازمندیم و پنهان‌کاری در این خصوص عواقب خطرناکی درپی خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید