• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 23 بهمن 1398
کد مطلب : 94936
+
-

راهپیمایی 22بهمن امسال در یک روز سرد زمستانی برگزار شد

گرمای حضور در جشن 41سالگی انقلاب

انقلاب
گرمای حضور در جشن 41سالگی انقلاب

مراسم چهل‌ویکمین فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور گسترده مردم در سراسر کشور برگزار شد. بیش از 5هزار شهر و روستای کشور شاهد حضور مردم در این مراسم‌ها بودند. راهپیمایان با در دست داشتن تصاویری از شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، در آستانه ورود نظام جمهوری اسلامی به ۴۱سالگی، بار دیگر اعلام کردند که قدردان شهدای مقاومت هستند. در حاشیه این مراسم مردم روی پارچه‌ای بزرگ دلنوشته‌های خود را برای شهید سردار سلیمانی می‌نوشتند. همچنین پلاکاردهایی در حمایت از سردار سلیمانی در دستان مردم بود. برخی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی با عنوان در بهار آزادی جای سلیمانی خالی یاد سردار شهید سلیمانی را گرامی داشتند. بیش از 6هزار خبرنگار داخلی و خارجی مراسم امسال را پوشش دادند که بیش از 3 هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی در تهران حضور داشتند. قطعنامه پایانی راهپیمایی در یکی از بندهایش با اشاره به انتخابات پیش‌روی دوم اسفندماه امسال مجلس تأکید داشت: «برگزاری انتخابات پرشور را مظهر عظمت و پشتوانه امنیت ملی و مصداق عینی جمهوریت نظام مقدس اسلامی دانسته، تمامی هم‌میهنان بصیر و دشمن‌شناس واجد شرایط رأی را به هوشیاری در برابر سیاه‌نمایی امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه و شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح با ویژگی تدین، انقلابی‌گری، ولایتمداری، تفکر بسیجی و جهادی، ضدفساد و خادم صدیق مردم و نظام دینی بودن از بین نامزدها را با هدف عمل به وظیفه شرعی، انقلابی و ملی در مقطع حساس کنونی و تشکیل مجلس قوی، لازمه تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، حل اساسی مشکلات و عبور عزتمندانه از این پیچ تاریخی دعوت می‌نماییم.» حسن روحانی رئیس‌جمهور، محمدجوادظریف وزیر امور خارجه، علی ربیعی، بیژن زنگنه وزیر نفت، معصومه ابتکار، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محمود علوی وزیر اطلاعات و دیگر وزرای دولت، آیت‌الله جنتی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، ابراهیم رئیسی و علی لاریجانی رئیس مجلس در راهپیمایی مردم تهران حضور یافتند. برخی از مسئولان و وزرا هم در جمع راهپیمایان شهرهای دیگر حاضر شدند. بسیاری از چهره‌های سیاسی و حزبی نیز در راهپیمایی ۲۲بهمن حضور یافتند. الیاس حضرتی، علی مطهری، محمدرضا عارف، محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، حجت‌الاسلام مجید انصاری، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری و مصطفی میرسلیم هم چهره‌های سیاسی حاضر در راهپیمایی بودند.

مشکل آمریکا با حرف حل نمی‌شود
علی لاریجانی رئیس مجلس که در راهپیمایی 22بهمن تهران شرکت کرده بود، با بیان اینکه مشکل آمریکا با حرف و منطق حل نمی‌شود و باید به آنها قدرت نشان داد، گفت: ما گرفتار یک دشمن بدخیم هستیم که با حرف و منطق، مشکل آن حل نمی‌شود و باید حتما قدرت به آن نشان داد؛ لذا حضور در راهپیمایی بهترین قدرتی است که می‌توان به آمریکا نشان داد و آنها نیز بدانند باید نسبت به خواسته‌های ملت ایران تمکین کنند.

رأی مردم به مقاومت است
رئیس قوه قضاییه در سخنرانی پایانی راهپیمایی 22بهمن در مشهد گفت: روی سخن ما با آفتی به نام تفکر و اندیشه غیرانقلابی است. 
تفکر و اندیشه غیرانقلابی کار را مشکل می‌کند و به جای آنکه در حوزه اقتصاد به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مستقل بیندیشد، به اقتصاد وابسته می‌اندیشد و نگاه او به اقتصاد پویا، بالنده و مقاومتی نیست؛ نگاه او به سیاست، سیاست انقلابی از موضع انقلابی نیست؛ بلکه پیامی که می‌دهد، نه پیام مقاومت، بلکه پیام مذاکره است. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی تأکید کرد: مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی اثبات کردند که رأی‌شان به مقاومت است، نه به مذاکره.
پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در حاشیه راهپیمایی پایتخت گفت: نکته‌ای که مردم در ۲۲بهمن در کشور به نمایش می‌گذارند، وحدت، اتحاد و همدلی است که تمام اینها در کنار هم ادامه‌دهنده راه انقلاب اسلامی است. او با اشاره به جلسه مجمع شهرداران که چندی پیش در امارات برگزار شد، گفت: با اینکه این نشست، نشستی تخصصی بود، نکته جالب برای شرکت‌کنندگان در این مجمع این بود که ما توانستیم در همین شرایط سخت مشکلاتمان را حل کرده و رو به جلو حرکت کنیم. 
حناچی ادامه داد: ما شاهد بودیم که بسیاری از کشور‌ها که هیچ‌کدام از مشکلات ما را ندارند و دیگر کشور‌ها نیز از آنها حمایت می‌کنند، در این مسیر نتوانستند بسیاری از مشکلات خود را حل کنند و برای آنها جالب بود که ما در کنار همه مشکلات توانستیم رو به جلو حرکت کنیم و مشکلات خود را حل کنیم. ما باید بتوانیم تمام تهدید‌ها را به فرصت بدل کنیم.

گفتنی‌های بسیار مهم درباره بحران‌های اخیر داریم

علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در راهپیمایی شهر اهواز رخدادها و تحولات چند‌ماه گذشته را بخش منحصربه‌فردی از تاریخ انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: گفتنی‌های بسیار مهمی در مورد دلایل شکل‌گیری بحران‌های اخیر و همچنین مبانی تصمیمات راهبردی اتخاذ شده برای مواجهه با تهدیدات بی‌سابقه‌ای که کیان کشور و آینده انقلاب اسلامی و محور مقاومت را هدف گرفته بود وجود دارد که در زمان مناسب به‌صورت مشروح به مردم نجیب و قدرشناس کشورمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید