• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 23 بهمن 1398
کد مطلب : 94934
+
-

رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن:

انتقادکنید اما با صندوق قهر نکنید

انتقادکنید اما با صندوق قهر نکنید

رئیس‌جمهور در چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اجتماع 22 بهمن مردم تهران در میدان آزادی گفت: تمام انقلاب ما، یک انتخاب بود. می‌خواهم به این سؤالی که در ذهن برخی از نسل سوم و چهارم انقلاب ممکن است به‌وجود آمده باشد، پاسخ دهم که چرا ملت ایران در 41سال پیش انقلاب را انتخاب و چرا رژیم گذشته را سرنگون کرد. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با طرح این مسئله که اگر رژیم فاسد گذشته به مردم اجازه انتخاب می‌داد، نیازی به انقلاب نبود، تصریح کرد: اگر رژیم گذشته مردم را آزاد می‌گذاشت تا در نوع حکومت، حکومت خود را برگزینند و انتخاب کنند، در نوع قانون اساسی، قانون اساسی مورد نظر خود را انتخاب کنند، بین استقلال و وابستگی، مردم استقلال را انتخاب کنند و اگر رژیم گذشته تن می‌داد به یک انتخابات سالم، آزاد و ملی، انقلابی نمی‌شد. او در بخشی از سخنرانی خود با طرح این درخواست از مردم که در انتخابات انفعال وجود نداشته باشد، تصریح کرد: مردم عزیز ایران، انتقاد باشد و منتقد باشیم ولی خواهش می‌کنم انفعال نباشد و منفعل نباشیم. به خاطر این‌کار یا آن کار، این اقدام یا این اقدام، با صندوق رای قهر نکنیم.  

احساس پیروزی همه، شاخص کار انقلابی
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در 22بهمن57 تمام ملت ایران احساس پیروزی کردند، نه این جناح یا آن جناح یادآور شد: یادتان نرود که امام همواره تأکید کرد و گفت: همه با هم و این همه با هم یک استراتژی مهم انقلاب اسلامی بود. 36میلیون جمعیت آن روز ایران، همه احساس پیروزی کردند. اگر کاری کنیم که همه ما احساس پیروزی بکنیم، آن کار انقلابی است و انقلاب یعنی همین؛ یعنی اقدامی کنیم به نفع همه ملت. اگر هر وقت اقدامی کردیم که 83میلیون خوشحال شدند، کار ما انقلابی است. هر وقت 10میلیون را خوشحال کردیم، 10میلیون را ناراحت کردیم و بقیه را مردد کردیم باید فکر کنیم کجای کار ما ایراد دارد. 

شهید سلیمانی مرد جنگ و صلح بود
روحانی همچنین در آستانه چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، گفت: شهید سلیمانی، سردار میدان جنگ و دیپلمات ارشد در مذاکره بود. شهید سلیمانی در مسیر رفتن به جلسه سخن و گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق شهید شد و شهید سلیمانی به سمت میدان جنگ نمی‌رفت، بلکه به سمت میدان دیپلماسی می‌رفت که شهید شد. شهید سلیمانی کسی بود که در میدان جنگ سردار قوی میدان جنگ بود و در میدان مذاکره، دیپلماتی قدرتمند و عزتمند بود و ما باید همه ابعاد شهید سلیمانی را مدنظر قرار دهیم. 

تضعیف جمهوریت، تقویت اسلام نیست
رئیس‌جمهور در بخشی از سخنانش با اشاره به اهمیت مردم‌سالاری در انقلاب اسلامی، تأکید کرد: ممکن است افرادی فکر کنند، ما باید جمهوری را تضعیف کنیم تا اسلامیت را تقویت کنیم. با کمال ادب و احترام به این دوستان عزیز می‌گویم، اشتباه می‌فرمایید؛ تضعیف جمهوریت، تقویت اسلامیت نیست؛ جمهوریت و اسلامیت در کنار هم هستند. این یا آن در اینجا درست نیست. بعضی‌‌جاها باید بین این یا آن، انتخاب کنیم؛ درست است اما در بسیاری از موارد هم نباید بین این یا آن انتخاب کنیم؛ یا مقاومت یا دیپلماسی؛ نه هر دو. یا تعامل با جهان یا ایستادگی؛ نه هر دو. یا خودکفایی در داخل یا تجارت با خارج؛ نه هر دو.

کشور دیگری بود، خضوع می‌کرد
او مقاومت ایران مقابل تحریم‌های آمریکا پس از خروج از برجام را یادآور شد و گفت: مردم! به خدا قسم اگر یک‌دهم این فشاری که در این 2سال اخیر بر ملت ما وارد شده، به یک کشور مشابه ما در این منطقه وارد می‌شد، در برابر آمریکا تسلیم می‌شد و خضوع می‌کرد. بدانید بسیاری از کشورهای همسایه ما، اگر نفت‌شان یک‌ماه تحریم شود، حقوق کارمند خودشان را نمی‌توانند پرداخت کنند. امروز به حول و قوه الهی با وجود همه فشارهای آمریکا و تهدیدها روی پای خود ایستاده‌ایم. 


گزارش عملکرد 6ساله دولت تدبیروامید

  روزی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد، تولید مواد غذایی ما 97میلیون تن بود و امروز 126میلیون تن است.
  درآغاز این دولت، (آغاز دولت یازدهم) تولید بنزین 52میلیون لیتر در روز بود و امروز 110میلیون لیتر در روز است.
  در آغاز دولت یازدهم 20میلیون و 600هزار نفر شاغل در کشور داشتیم و امروز 24میلیون و 400هزار شاغل داریم.
  در ابتدای پیروزی انقلاب 4500کیلومتر ‌راه‌آهن در کشور داشتیم. فقط در این دولت هزار و 200کیلومتر راه‌آهن اضافه شده است.
  امروز 97درصد داروی کشور را متخصصان دارویی تولید می‌کنند و 3درصد نیاز به خارج داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید