• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 21 بهمن 1398
کد مطلب : 94828
+
-

سرویس رایگان حمل‌ونقل عمومی در راهپیمایی۲۲ بهمن

مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران به مناسبت راهپیمایی 22بهمن خدمات ویژه خود را برای شهروندان اعلام کردند.
به گزارش همشهری، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی یوم‌الله ٢٢ بهمن در پایتخت افزود: با توجه به تهمیدات پیش‌بینی شده جابه‌جایی رایگان شهروندان و مسافران برای حضور در این مراسم از طریق شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه خدمات مترو از ابتدای صبح روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۹۸ تا پایان مراسم راهپیمایی رایگان است افزود: بعد از پایان مراسم نیز پذیرش مسافر در ایستگاه‌هایی که در مسیر راهپیمایی قرار دارند، برای بازگشت راهپیمایان به مقاصد اولیه خود رایگان انجام می‌شود. نوبخت ادامه داد: خدمات‌رسانی در تمام خطوط متروی تهران  رایگان خواهد بود، ضمن اینکه فعالیت خطوط هفتگانه مترو بامداد روز سه‌شنبه از ساعت ۶ آغاز و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

خدمات تاکسیرانی 
محورهای پنجگانه خدمات رسانی ویژه به راهپیمایان 22بهمن از سوی سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام شد. سیدامیر هنجن، معاون نظارت و امورمناطق سازمان تاکسیرانی گفت: به مناسبت 22بهمن تمهیدات لازم اندیشیده شده است و تاکسی‌های ون در 5محور منتهی به مراسم برای جابه‌جایی راهپیمایان مستقر می‌شوند. هنجن با اشاره به اینکه مدیران پهنه‌های مناطق، ناظران سازمان و واحدهای گشتی از نخستین ساعات صبحگاهی در محل حاضر خواهند بود، افزود: سرویس رسانی به شهروندان در محورهای اعلام شده به‌صورت رفت و برگشت است و با استفاده از مسیرهای خط ویژه تلاش می‌کنیم تا حداکثر خدمات در کوتاه‌ترین زمان به راهپیمایان ارائه شود. وی با اشاره به اینکه جابه‌جایی راهپیمایان در مسیر بزرگراه محمدعلی جناح به سمت شمال نیز در دستور کار سازمان تاکسیرانی است و حمل‌ونقل عمومی این مسیر نیز تقویت می‌شود، یادآور شد: میدان ولیعصر، جاده مخصوص از پل شهید ستاری، میدان حر، میدان امام خمینی، میدان شهدای هفتم تیر از محل‌های استقرار تاکسی‌های ون در محورهای پنجگانه است. وی محورهای سرویس‌دهی به راهپیمایان 22بهمن 1398را بدین شرح اعلام کرد:
محور شماره 1: حدفاصل میدان ولیعصر تا چهارراه ولیعصر 
محور شماره 2: حدفاصل تقاطع بزرگراه ستاری بلوار فردوس تا جاده مخصوص - سه راه فرودگاه
محور شماره 3: حدفاصل میدان حر تا میدان انقلاب
محور شماره 4: حدفاصل میدان امام خمینی تا ضلع جنوب میدان فردوسی
محور شماره 5: حدفاصل میدان شهدای هفتم تیر تا خیابان انقلاب- دروازه دولت

   تمهیدات اتوبوسرانی 

ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران در روز22بهمن، شهروندان را از ۴۲ نقطه به محل راهپیمایی می‌رساند. اتوبوسرانی از ساعت ۷:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن از ۴۲ مبدا و میدان به شرح زیر، اقدام به ارائه خدمات حمل‌ونقلی به مردم انقلابی و مومن تهران می‌کند:
سامانه یک: انقلاب اسلامی - فردوسی - امام حسین - خاقانی - چهارراه تهرانپارس - یافت‌آباد  شادآباد.
سامانه ۲: شمشیری - رازی - محمدیه - خراسان - پایانه خاوران - قیام - شوش - اتابک - شهید محلاتی.
سامانه ۳: رسالت - نبوت - چهارراه اشراق - لویزان - شهرک شهید محلاتی - تجریش.
سامانه ۴: ابوذر - شهرک وصال - نازی آباد - جلیلی - خزانه بخارایی.
سامانه ۵: صادقیه - پونک - جنت آباد شمالی و جنوبی - شهرک شهید باقری- هوانیروز - دهکده المپیک- تهرانسر- سیمون بولیوار - دانشگاه علوم و تحقیقات - شهرک شهرداری.
سامانه ۶: سیزده آبان - دولت آباد - شهر ری - پایانه شهیدسروری.

این خبر را به اشتراک بگذارید